American Apparel med seksualisert «Black Friday»-kampanje

1150542

American Apparel har fått medienes søkelys rettet mot seg gang på gang de siste årene. Alt av rykter og sex-skandaler kulminerte med at merkets grunnlegger, Dov Charney, ble sparket i fjor.

I høst erklærte AA seg konkurs, men steg som fugl føniks fra asken rett etterpå.

På tross av at firmaet har tatt grep i form av å kaste kapteinen på sjøen og erklære seg for pengelense, virker det nå som om skuta har fortsatt i samme kurs.

Denne uken ble det nemlig kjent at ledelsen i forbindelse med Black-Friday, krever at de ansatte går med t-skjorter med påskriften «Ask me to take it all off» – «Be meg om å ta av meg alt». 

Skjermbilde 2015-11-27 kl. 15.02.36

Den feministiske nettsiden «The Mary Sue» mottok bilder av t-skjorten fra en ansatt hos American Apparel som ønsker å forbli seg anonym.

– Jeg fortstår at American Apparel ikke ser meg som en ekte person og ønsker å anvende seksualiteten min for å selge produktene sine. Det de nå gjør er å aktivt innby til at jeg og mine kollegaer skal bli seksuelt trakasserte, sier den ansatte til Mary Sue.

Les også :  Bloomingdales legger seg langflate etter voldtekstinsinuering

 

Les også
Dette er de beste dokumentarene ute nå