Emma Chamberlain får ny jobb, Marc Jacobs slipper latetatoveringer og Lisa Marie Presley går bort.
Med spalten «5 kjappe motenyheter» skal vi i Melk & Honning sørge for at du enkelt og raskt kan holde deg oppdatert på det som skjer i bransjen.
Heng på videre for much needed påfyll av motenyheter.
Les også: Zara saksøker det LA-merke
Emma Chamberlain er nytt ansikt for Lancôme
Med nedstrippa og ærlige vlogs ble Emma Chamberlain mot slutten av tenårene en av Gen Z yndlingspersonligheter på internett. Per i dag har hun 11 millioner Youtube-følgere og 16 millioner Instagram-følgere. California-jenta har de siste par årene også blitt omfavnet av moteverdenen, som kampanjemodell for Levi’s og Ganni, reporter på den røde løperen under Met Galaen og plass på første rad under store motevisninger.
Nå har hun blitt global ambassadør og nytt ansikt for Lancôme.
I forbindelse med at nyheten ble sluppet har det franske L’Oreal-eide skjønnhetsmerket delt et knippe Youtube-filmsnutter der 21-åringen rusler rundt i Paris mens hun diskuterer hva skjønnhet er.
– Jeg har alltid hatt mitt helt eget syn på hva skjønnhet er og kunne ikke helt se hvor jeg passet inn i skjønnhetsverdenen. Det er nok fordi jeg har to sider; noen ganger trumfer komfort, mens andre ganger liker jeg å fikse meg skikkelig. Da Lancôme henvendte seg til meg og forklarte at de forstod og satte pris på den jeg er, følte jeg meg utrolig beæret, forteller Chamberlain i forbindelse med lanseringen
Charli & Dixie D’Amelio avslører hvilke Y2K-trender de elsker og hater
TikTok-sensasjonene og søstrene Charli og Dixie D’Amelio har i seg selv stor kraft til å påvirke trendbildet. Men hvilke av de store trendene digger de selv – og hvilke styrer de helt unna?
I et nytt intervju med Elite Daily avslører de to nettopp dette. Og helt i tråd med den langvarige Y2K-trenden er det alt som faller under den paraplyen som blir diskutert. Low rise-jeans, et plagg som fikk en voldsom økning i 2023, får tommel opp fra begge. Det samme gjør tracksuits á la Juicy Couture og hårspenner med sommerfugler, sistnevnte beskrives av jentene som «adorable».
Et par tidlige 2000-talls tendenser som kjole over bukse og tynne skjerf båret over hvit singlet får tommel ned.
Trenden som er definitivt minst populær blant søstrene er likevel synlig g-streng.
– Nei takk. Undertøyet mitt skal være funksjonelt, ikke for fashion, sier Dixie ifølge magasinet.
Stella McCartney med tap
I år er det 22 år siden Stella McCartney lanserte sitt eget klesmerke. Rockestjernedatteren var allerede da klar på at bærekraft ville være en av de absolutte bærebjelkene i bedriften. I et nytt intervju med Vogue forteller hun at grunnen til at hun har holdt på så lenge er fordi «hun bryr seg».
– Jeg har ikke lyst til å drepe dyr, jeg vil ikke drepe planeten. Jeg er dypt investert i det å være en god beboer på moder jord, en businesskvinne og en motedesigner, sier McCartney.
Merket deler samtidig sin årlige Environmental Impact Report, en rapport som viser omfanget av deres fotavtrykk på planeten per i dag.
Kort tid etter blir det også kjent at Stella McCartney hadde et tap i 2021 på omkring 32 millioner pund, tilsvarende 385 millioner kroner.
Dette kommer i kjølvannet av flere år med indre og ytre endringer. I 2018 sa Kering fra seg eierskapet over merkevaren. Året etter investerte LVMH i merkevaren, før pandemien ble et faktum i 2020. SIden da har de forsøkt å omstrukturere og legge en ny strategi. Ifølge Hypebeast som omtaler saken ønsker ikke Stella McCartney å uttale seg om tapet.
Marc Jacobs slipper midlertidige tatoveringer med it-kunstnere
Den New York-baserte designeren har holdt på i flere tiår og merkevaren har derfor naturligvis vært gjennom en rekke ulike transformeringer. Allerede i 2015 ble Marc by Marc Jacobs, den noe rimeligere og yngre underlinjen, kuttet ut. I 2020 var han klar til å friste de unge til å åpne lommebøkene sine igjen, da han lanserte Heaven by Marc Jacobs.
Inspirert av Gen Z, fordums subkulturer og New York har merket hatt samarbeid med Doc Martens, it-merket Online Ceramics og regissør Wong Kar-Wai.
Nå slipper Heaven by Marc Jacobs en bok fylt med midlertidige tatoveringer.
Her har 59-åringen hanket inn blant andre Harmony Korine, Keegan Dakkar, Bladee og Ed Templeton til å designe tatoveringer man kan klippe ut og la pryde kroppen. Den er kun å få tak i på nett (allerede utsolgt) og i Marc Jacobs butikk i Los Angeles.
Lisa Marie Presley er død
Tidligere i dag ble det kjent at Lisa Marie Presley har gått bort, 56 år gammel. Hun var det eneste barnet til Elvis Presley. Selv etterlater hun seg barna Riley, Finley og Harper. Sønnen hennes Benjamin tok sitt liv for to år siden. Ifølge Vogue skal hun ha dødd av et hjerteanfall.
«Det er med tungt hjerte at jeg deler de forferdelige nyhetene om at min vakre datter Lisa Marie har forlatt denne verden. Hun var den den mest pasjonerte, sterke og varme kvinnen jeg har kjent noensinne», skriver hennes mor Priscilla Presley på Instagram.
Det er bare to døgn siden Presley var til stede under Golden Globes-utdelingen. Der var Austin Butler nominert for rollen som Elvis i Baz Luhrmans biopic fra 2022. Han vant prisen og brukte en del av takketalen til å nettopp takke Priscilla og Lisa Marie Presley for å ha «åpnet hjertene sine for han».
Gjennom karrieren var Lisa Marie Presley selv en sanger og låtskriver. Hun fikk også mye oppmerksomhet for ekteskapene sine, blant annet med Nicholas Cage og Michael Jackson.
Les også: «Baklengs-sminke» inspirert av Hailey Bieber og Kendall Jenner trender