Ernesto Artillo x Holzweiler

Publisert:

Del innlegg:

Inntatte skjermbilder6

Ett år etter agenturets debutkolleksjon innleder Holzweiler et samarbeid med den spanske Ernesto Artillo.

Den 28-årige kunstneren har bygget et navn på gjenkjennelige kollasjer, som kombinerer det beste fra klassisk kunst med motefotografi, i myke og nostalgiske pastelltoner.

Ta inn hele skjermen 04.06.2015 180858.bmpTa inn hele skjermen 04.06.2015 180843.bmp

Artillos print og kollasjer trykkes på både plagg og skjerf, som første part i det tredelte samarbeidet. Plaggene blir å finne i utvalgte butikker som en del av Pre-Fall kolleksjonene.

For andre del innledet Artillo en tre-dagers workshop, med formål å gjøre kunsten fysisk. Det har resultert i en rekke unike plagg, utviklet i samarbeid med Holzweilers design-team – som stiller ut resultat i butikken på Fornebu S.

Siste del kombinerer de forangående, hvor Artillo håndmaler ti unike skinnjakker – alle til salgs via et knippe håndplukkede butikker.

Samarbeidet lanseres under Holzweilers sommerfest, 5. juni.

Hypp på en titt, men mangler invitt? Les hvordan du sniker deg inn her.

Jostein Wålengen
Jostein Wålengen er redaktør for Melk & Honning. Han startet i Natt&Dag i 2007, og har siden jobbet som skribent, stylist og konsulent for en rekke magasiner, artister og klesmerker. I 2012 åpnet han klesbutikken NR.9, som han fortsatt eier og driver. Jostein bor og jobber fra Oslo.

Siste artikler

Louis Vuitton Ski: 70-talls silhuetter og norsk strikk

Louis Vuitton har lansert LV Ski 2025, og er inspirert av både 70-talls silhuetter og norsk strikk. Motehuset har...

Test av julekalendere del 2: Hvilken er best?

Høsten er her, og med den kommer starten på årets jaktsesong; jakten på den perfekte skjønnhetskalenderen. Mange av de...

Helgetips: Høstfest og Halloween-verksted i Oslobukta

Lørdag 18. oktober blir det høststemning i Oslobukta når området fylles med lokale smaker, kreative aktiviteter og familieglede....

Denne jakken er overalt nå

Moteverdenens kuleste motehus har talt: Militærjakken er tilbake for fullt. Blant trendsetterne har militærjakken allerede vært tilbake en stund,...

Victorias Secret Fashion Show er tilbake

Etter den store gjenlanseringen i fjor gjør Victoria’s Secret Fashion Show comeback igjen i 2025. Den nye versjonen...

Varner snur etter tungt år – satser på herreklær og digital vekst

Etter flere svake år og dyrekjøpte erfaringer med ungdomsmote forsøker klesgiganten Varner nå å reposisjonere seg. Selskapet, som...

Taylor Swift får gjennomgå for sitt nye album

Taylor Swift har gitt ut sitt tolvte studioalbum The Life of a Showgirl, og reaksjonene lot ikke vente...

Ferner Jacobsen og Barbour: Tradisjon møter trend

Det finnes merker og motehus som overlever fordi de klarer det aller vanskeligste: Å være tro mot sine...