Den svenske fotballstjernen Zlatan Ibrahimovic og den norske klesgiganten Varner-gruppen har gått sammen om et nytt sportsmerke.
Samarbeidet ble satt i gang for omtrent ett år siden, da Petter Varner og Zlatan kom i snakk og fant ut at de hadde mange av de samme tankene, ideene og verdiene.
– Etter 15 år med trening, vet jeg hva du trenger for å trene. Dette er helt og holdent meg, sa fotballstjernen på lansering i Paris i forbindelse med EM i går ifølge WWD.
Det svensk/norske samarbeidet har fått navnet A-Z som symboliserer reisen Zlatan har gjort til å bli den fottballstjernen han i dag er, som er mye grunnet hans bestemte tankegang og tro på seg selv.
Ifølge Varner-gruppen har Zlatan vært delaktig i hele prosessen til lanseringen av A-Z. Varner-gruppen og Zlaten eier halvparten av selskapet hver, og han har hatt mye å si når det kommer til designprossen – spesielt de tekniske delene ved kolleksjonen.
A-Z består så langt av både klær for herrer og barn, mens en damekolleksjon er på vei. Foreløpig er sportsmerket tilgjengelig i 11 marked, deriblant Norge, men har planer om å utvide.
Så langt er det kun på nettbutikken det er mulig å få tak i Zlatans treningsklær.
Les også: Varner-gruppen med ny butikkjede