Varner-gruppen lanserer i april sitt nye butikkonsept, Days Like This.
Days Like This er en kjede som fokuserer på modne kvinner, forteller administrende direktør Johan Jakobsson til Melk & Honning.
– Kvinner er nøkkelen for oss, de er vår største inspirasjonskilde. I et motelandskap som i stor grad aspirerer ungt og mot jenter, ønsker vi å ta kvinner på alvor. Vi er stolte av å være norske, og vi er i aller høyeste grad et konsept for kvinner skapt av kvinner!
Anne Gro Fjeldheim, sjefsdesigneren for det nye butikkjeden, forteller at hun er inspirert av den yrkesaktive kvinnen. Kolleksjonene skal bestå av skandinavisk minimalisme, samtidig som det skal komplimenteres med flatterende passformer og design som tåler norsk vær og vind.
Bærekraftighet og «slow fashion» er viktig for Days Like This, derfor er moderne basisplagg som kan blir brukt i flere år i fokus.
– Begrepet har fått økt popularitet de siste årene som motreaksjon til en industri som i stor grad har oppfordret til overkonsum og «bruk og kast»-mentalitet. Det vi ønsker med Days Like This er å skape klassiske kvalitetsplagg som kan brukes sesong på sesong, forklarer den norske klesdesigneren i en pressemelding.
Days Like This åpner i 10 byer rundt om i Norge den nærmeste tiden, som blant annet Trondheim, Bergen, Hamar, Stavanger og Tromsø. I slutten av månenden lanserer de også nettbutikk.
– Det her er en utrolig stor satsning for oss. Det er et konsept vi har jobbet på i halvannet år fra bunnen av. Vi har alltid drømt om å nå ut til mange på kort tid, derfor ble det både mange butikker samme dag og en helt ny nettbutikk kort tid etter, forteller administrende direktør Johan Jakobsson.
Les også: Norsk 17-åring lanserer streetwear-merke