Med sin aller første butikk, i Stockholm 2002, har mye skjedd for Weekday. I 2010 kunne moteinteresserte nordmenn endelig slippe å reise ut av landet for de populære klærne, da den nylig oppussede butikken dukket opp ved Stortovet på Karl Johan.
Dette året vil butikkjeden derimot være å finne tre nye steder i landet. I løpet av 2016 åpner kjeden både på Grünerløkka (Thorvald Meyers Gate 38), i Bogstadveien 54 og i Fredrikstad (Nygaardsgaten 55). Denne ekspanderingen vil doble antall Weekday-butikker totalt i Norge.
Les også: Se hva Weekday i Karl Johans gate fant bak veggen sin
Bortsett fra tre nye punkt på kartet, kommer den svenske kjeden i vår med en ny jeanskolleksjon. Buksene skal være lagd av en mer bærekraftig denim enn tidligere og kommer i de fem passformene Sex, Fold, Extend, Way og Sharp Cut. Mens sistnevnte er en herrebukse, er Sex en unisex-bukse med løsere passform og medium midje. De tre resterende er ment for kvinner.
Det handler om attitude
Inspirert av 90-tallets vibe, ønsker sjefsdesigner Louise Lasson at kunden skal matche jeansen med sitt favorittplagg.
– Det er alltid personen som har på seg jeansen som gjør looken fullstendig. Alle våre bukser er ment til å forbedre ens personlige stil. Det handler mer om attitude enn en bestemt kleskode, sier Lasson i en pressemelding.
Les også: Kaibosh med ny Oslo-butikk og leken kampanjevideo