– Inspirert av våre kjerneverdier.
Lokalene til Weekday i Stortorget 7 ved Karl Johans gate har fått kliss ny drakt, etter flere måneder med bygging.
– Vi er veldig glade for å presentere vår nydesignede butikk i Oslo. Denne byen har alltid vært viktig for oss. Det er en spesiell dag, siden vi i dag feirer fem år i Norge med et nytt butikk konsept, sier David Thorewik, Managing Director hos Weekday, i en epost til Melk & Honning.
Weekday forteller at den nystylede Weekday-butikken skal skape en bedre handleopplevelse.
– Da vi planla hva vi ville ha i dette fantastiske 990 kvadrat-meter store rommet tok vi inspirasjon fra våre kjerneverdier som å beholde ting genuine, moderne og inspirert av skandinavisk stil. Materialene er enkle og interiøret har blitt skapt for ett mål; å vise klærne på den mest effektive måten.
– Samme filosofien råder i belysningen, som viser klærne slik de virkelig er. Det er en grønn digital-opplyst trapp, en lysinstallasjon som viser vei inn i den eksisterende strukturen og flere takspotter for å beholde et naturlig lys og energi ut i rommet. Fleksible møbler viser kolleksjoner som forandrer seg, mens denim er plassert i hyller under vinduer. Et område der vi trykker våre ukentlige Zeitgeist t-skjorter og en DJ-boks er tilført i det åpne området.
Melk & Honning var tilstede da Weekday oppdaget et stort, norsk kunstverk bak en gammel vegg, som de har fått lov å beholde i butikken: Se her
Weekday åpnet i Stortorget 7 for fem år siden.
Den oppgraderte Weekday-butikken i Oslo er klar 5. juni.