– Å få omtale i Vogue i det hele tatt er stort, og at vi faktisk får omtale før plaggene er i butikk – uten at vi har vist frem kolleksjonen på noen arena – er helt ufattelig.
Tidligere i sommer slapp Melk & Honning nyheten om at Envelope-gründer og influencer Celine Aagaard lanserer sitt eget, mer bærekraftige motemerke, Envelope1976.
Nå får både hun og merket omtale på Vogue.com, og det før den første kolleksjonen er i butikk.
På Oslo Runway
Saken er ført i pennen av Vogues Laird Borrelli-Persson som selv var tilstede under Oslo Runway forrige uke.

Skjermdump fra Vogue.com
Hun satt i vinnerjuryen til Bik Bok Runway Awards, og står også bak flere saker fra det norske svaret på fashion week.
Borrelli-Persson omtaler merket blant annet som «super-chic». Hun viser til debuten under Oslo Runway der influencere som Katarina Petrovic, Guri Heli og Elen Kristvik i tillegg til Aagaard selv bar plagg fra den kommende kolleksjonen.
«Ryktene vil ha det til at vi under visningene i Stockholm neste uke vil se flere street style-stjerner i Envelope1976», heter det i saken som er illustrert med street style-bilder fra Oslo Runway, i tillegg til hele lookbooken som for første gang presenteres i sin helhet.
– Det er stort
«Å få omtale i Vogue i det hele tatt er stort, og at vi faktisk får omtale før plaggene er i butikk – uten at vi har vist frem kolleksjonen på noen arena – er helt ufattelig, spesielt når det skjer så mye annet der ute nå. Vi har kjørt bevisst low key frem mot lansering i høst, og har jobbet med innsalg for ny kolleksjon på kontoret», sier Celine Aagaard til Melk & Honning.
Hun forteller at det var Vogue som selv tok kontakt i forkant av Oslo Runway og lurte på hvor og når de kunne se kolleksjonen. De besøkte Aagaard og partner Pia Norskau på showrommet mellom visningene forrige uke. «Torsdag kveld ringte de fra New York og sa at dette var så nytt og fresht at de ville skrive ut intervjuet med Envelope1976 nå», sier Aagaard.
«Det til tross for at vi i første omgang lanserer i Norge. Vi går sakte frem, men vi har internasjonale ambisjoner, og dette betyr mye for gründere som oss som er i startfasen og ikke minst at verden titter på norsk design og mote – med fokus på bærekraft».

Fra lookbooken. Foto: Ole Martin Halvorsen.
Hovedbilde: Katarina Petrovic og Celine Aagaard i Envelope1976 under Oslo Runway. Getty Images via Oslo Runway
Les også: Slik dekker den internasjonale motepressen Oslo Runway