Tar begrepet «kampanjefilm» til nye høyder

Screen Shot 2016-11-06 at 20.19.13

En kampanje kan ha svært mye å si for at et merke skal få noen som helst form for oppmerksomhet. Hvor hadde for eksempel United Colors of Benetton vært uten sine såkalte «shockvertisings»?

H&M-aktuelle Kenzo fikk mye oppmerksomhet for sin befriende dans i høst og litt senere delte Beyoncé personlige snutter for Ivy Park. Hvert år lager Burberry en stemningsfylt video ved juletider og 2015-utgaven hyllet «Billy Elliot» sitt 15-årsjubileum.

Se også: Norsk motefotograf står bak supermodellens Reebok-kampanje

Dette året feirer britene deres eget jubileum og presenterer noe som ligner på en filmtrailer, der vi får se litt av merkets historie og grunnlegger Thomas Burberry (spilt av Domhnall Gleeson). Snutten er regissert av Oscar-vinner Asif Kapadia og ved siden av Gleeson spiller blant andre Sienna Miller.

– Denne julen, der vi feirer vårt 160-årsjubileum, ønsket vi å fortelle historien til Thomas Burberry; pionér, oppfinner, innovator og mannen bak den ikoniske trench coat’en – i våre egne ord, forteller sjefsdesigner Christopher Bailey til Vogue.

Les også: Ralph Lauren gjør som Burberry