I fjor gjorde Style.com en total relansering av nettsiden. Bort skulle det redaksjonelle stoffet på motenettstedet til fordel for kommersielle interesser. Nå legges nettbutikken ned.
Medieselskapet Condé Nast var tidlig ute med å teste ut det som muligens vil være fremtiden for netthandel – nemlig produkter bare et lite tastetrykk unna inspirasjonen fra motemagasiner på nett.
I september 2016 åpnet de virtuelle dørene til Style.com sitt nye univers. Det gamle domenet som var en velkjent moteside, ble relansert som nettbutikk. Det redaksjonelle stoffet som tidligere tok plass der, ble flyttet over til Vogue.com. Isteden ville en butikk med et flust utvalg av luksusmerker åpne seg i datavinduet.
Under ett år etter at nettbutikken ble lansert legges den nå ned. Isteden vil du bli direkte overført til Farfetch. Style.com har gått inn i et samarbeid med den britiske nettbutikken.
– Dette forener to ledere innen deres respektive sektorer, vi kombinerer de beste i klassen på redaksjonelt innhold med verdens ledende nettbutikk for luksusvarer, sier Jonathan Newhouse, styreleder i Condé Nast International, til BoF.
Det har ikke kommet noen detaljer om avtalen enda. Det har heller ikke blitt avklart hva som vil skje med de 75 ansatte i Style.com.
Les også: Luksusgigant lanserer egen nettbutikk