Å bruke kjente ansikt utad er et salgstriks som har eksistert i over 200 år. Likevel var det mange som rynket på nesen da Vogue-redaktør Anna Winotur begynte å bytte ut modeller med blant annet skuespillere på forsiden av bladet.
Idag ser vi dog kjendiser minst like mye på en reklameplakat som i deres valgte yrker og noen klarer til og med å øke salget betraktelig. Kanskje har dette inspirert Prada, som for et år siden kom med mørkerøde tall i omsetningsbiten. For deres seneste kampanje har italienerne nemlig hentet inn Eddie Redmayne til å posere foran kamera i kolleksjonen for høst 2016.
Les også: Dette er Dior Hommes nye ansikt utad
Skuespilleren har tidligere vært ansikt utad for Burberry sammen med Cara Delevingne, men Prada skal ifølge Dazed hatt ham som et naturlig valg i deres kampanjebilder skutt av Craig McDean.
– Redmayne er ikke fremmed for å fordype seg i historisk betydningsfulle karakterer og her spiller han både helten og skurken, heter det i en pressemelding.




Bonus: Å være modell er ikke helt nytt for Redmayne, da briten før skuespillerkarrieren skjøt fart ble benyttet til både det ene og det andre:
Les også: Dette er verdens stiligste menn