Perfekt for hot girl summer.
Cut-outs er en av sommerens desidert største trender. Og det er spesielt ett merke som virkelig blomstrer nå fordi de har valgt å satse på nettopp dette.
Nemlig det London-baserte merket Poster Girl.
Det drives av Francesca Capper og Natasha Somerville. Duoen møttes da de studerte klesdesign på den anerkjente moteskolen Central Saint Martins. Første kolleksjon bestod av seks metalliske partykjoler som kjapt ble kjøpt inn av varemagasinet Selfridges. Influencere begynte å få øynene opp for merket, men så kom pandemien.
– Det å plutselig havne i en så uvanlig situasjon pushet oss til å lage en ny og interessant strategi. Under lockdownen visste vi at vi måtte komme med noe helt nytt, i et forsøk på å spre glede og vise at det finnes et lys i enden av tunnelen, forklarer de i et nytt intervju med britiske Vogue.
Poster girl-designerne valgte å lage en kroppsnær kapselkolleksjon som var en hyllest til fremtiden. Kjolene de skapte var i knallfarger og med cut-outs og hver av dem har fått navn etter én av hovedkarakterene i Sex & Singelliv.
– De ble laget spesifikt for å fremheve kroppens kurver, ved å holde inn visse områder mens den slipper formene løs akkurat der det er finest.
Siden den gang har de lagt til flere og flere kjoler i sortimentet, der fellesnevneren er at de er kroppsnære og har cut-outs.
Nå er kjolene deres blitt en massiv suksess. Både Kylie Jenner og Dua Lipa har båret Poster Girl ved en rekke anledninger.
Det har også en rekke andre superinfluencerne og kjendiser.










Les også:
