Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
H&M slipper samarbeidet med Diane von Furstenberg

Nå slippes H&M Home x Diane von Furstenberg-samarbeidet

Sjekk ut kampanjebildene fra moteskaperens hjem.

Mens stadig flere aktører som Zara og Mango lanserer interiørlinjer, gjelder det å skille seg ut i mengden i kampen om kundenes gunst. Eksklusive designersamarbeid er uten tvil en effektiv metode.

H&M er kjent for sine mange samarbeid opp gjennom årenes løp, med varierende hell. Det første med Karl Lagerfeld allerede i 2004. Kolleksjonen signert couture-mester Giambattista Valli i 2019 var for mange et uforglemmelig høydepunkt.

I høst kunne H&M avsløre sitt neste samarbeid med Diane von Furstenberg.

H&M slipper samarbeidet med Diane von Furstenberg
Diane von Furstenberg. Alle bilder: H&M

Den legendariske moteskaperen, kjent for sine frigjørende omslagskjoler og maksimalistiske mønstre og dyreprint, har gjestedesignet en kolleksjon for den svenske fast fashion-gigantens interiørlinje.

Fredag 16. april slippes H&M Home-samarbeidet.

– Med dette samarbeidet ønsker jeg at folk tar eierskap til innredningen i sitt eget hjem. Den eneste regelen jeg har, er at interiøret ditt skal gjenspeile den du er. Målet er å skape et komfortabelt hjem og samtidig uttrykke din personlighet, sier Diane von Furstenberg i en pressemelding.

H&M slipper samarbeidet med Diane von Furstenberg

Kolleksjonen, som skal «oppmuntre til personlig stil i hjemmet», består av alt fra fargerike vaser, søte espressokopper, duftlys med von Furstenbergs favorittduft amber og dekorative esker, til putetrekk, ullpledd, plakater med sitater (eller floskler?) og en glamorøs morgenkåpe – i ekte karantenestil.

H&M slipper samarbeidet med Diane von Furstenberg

Mye med høy sebra- og leopardfaktor, som designeren er kjent for. Og ikke minst hennes ikoniske leppemønster.

– Diane-printet ble skapt da jeg grunnla selskapet for 20 år siden, mens leppemønsteret kommer fra portrettet Andy Warhol malte av meg, fortsetter designeren.

H&M slipper samarbeidet med Diane von Furstenberg

– Personlig elsker jeg dyreprint – sebra er veldig DVF – i tillegg til sterk oransje og rosa, men monokrom sort og hvitt er også veldig chic. Hele kolleksjonen er fabelaktig, og jeg gleder meg til å kunne dele den med alle.

Kampanjebildene er skutt i 74-åringens fasjonable hjem, og er stylet av designeren selv.

 Nå er designersamarbeidet her
Nå er designersamarbeidet her
Nå er designersamarbeidet her
Nå er designersamarbeidet her
Nå er designersamarbeidet her

Les også: – Kan ikke bloggere slutte å kalle seg designere?

Siste saker

Mest lest nå
Les mer