Designers Remix kjøper tilbake eget merke

Nå gjør det danske motemerket som Proenza Schouler

Konturene av en trend?

Samtidig som motekonglomerater som luksusgruppene LVMH og Kering vokser i rekordfart med stadig flere merker i sin portefølje går mange motemerker motsatt vei og kjøper tilbake sine egne selskaper. Hittil i år har blant andre Proenza Schouler kjøpt ut private equity-selskapet som var minoritetsaksjonær i det amerikanske motemerket, Beyonce Ivy Park fra Topshop-sjef Philip Green og svenske Johan Lindeberg BLK DNM med norske Varner i ryggen.

Nå gjør det danske motemerket Designers Remix det samme.

Grunnlegger og designer Charlotte Eskildsen og Niels Eskildsen kjøper tilbake 51 prosent av selskapet aksjer og avslutter med det partnerskapet med IC Group etter 17 år. Eskildsen-familien er med det den eneste eieren av merkene Designers Remix og Little Remix.

Det var i en pressemelding før helgen av merket kunngjorde oppkjøpet. I pressemeldingen sier Niels Eskildsen, administrerende direktør ved Designers Remix følgende:

«Timingen er riktig for oss å ta over merket. Vi startet vår bærekraftige reise for 17 å siden, og vi har jobbet intenst en stund nå for å finne tilbake til vårt originale DNA for å bli en bærekraftig vinner. For å implementere denne strategien trengs et annet og mer aktivt eierskap. Med vår totale kontroll over merket har vi nå det hele og fulle potensialet til å innfri våre egne ambisjoner».

«Jeg er takknemlig for all støtte Lykke og Niels Martinsen, eiere av IC Group, har vist oss gjennom de siste 27 årene, men nå ser jeg frem til å oppfylle vår bærekraftige drøm med resten av teamet» sier Charlotte Eskildsen.

Hovedbilde via Copenhagen Fashion Week

Les også: Store endringer hos det danske motemerket