Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Melk & Honning holder deg oppdatert på nyheter fra motebransjen. (Foto: Simon Shin/SOPA Images/LightRocket via Getty)

5 kjappe motenyheter: Young Royals-stjerne til Ganni

Ikke gå glipp av siste nytt fra moteverdenen.

Hvem, hva hvor? Med vår nye spalte «Kjappe motenyheter» skal vi i Melk & Honning sørge for at du enkelt og raskt kan holde deg oppdatert på motenyheter fra bransjen. Scroll videre for motepåfyll.

Nikita Uggla fra Young Royals ble headhuntet til Ganni-runwayen.

Siden den stadig mer populære Netflix-serien Young Royals kom, har svenske Nikita Uggla fått mye oppmerksomhet for rollen som Felice. Også Ganni-direktør Ditte Reffstrup ble nysgjerrig på 20-åringen. Til Vogue Scandinavia har hun fortalt at hun selv så serien på en flyvning til Portugal, og forelsket seg i castet.

Uggla ble castet til Gannis SS22-show under Copenhagen Fashion Week, og gjorde dermed debut på runwayen.

5 kjappe motenyheter
Nikita Uggla ble hentet til Ganni-showet etter rollen som Felice i Young Royals. (Foto: Yuliya Christensen/Getty)

Miinto nærmer seg to milliarder.

Den danske moteportalen Miinto kommer ut med en generert omsetning på 1,95 milliarder norske kroner for året 2020/2021, sammenlignet med 1,27 milliarder året før. Det er snakk om en rekordvekst på 54 prosent, hvor det samtidig er generert mer enn 50 prosent utenfor hovedmarkedene i Skandinavia.

Ved årsskiftet ekspanderte Miinto til seks nye land; Tyskland, Frankrike, Storbritannia, Italia, Spania og Finland. Nettstedet som samler nettbutikker på ett sted ble etablert i 2009, satser også tungt på luksus-vintage.

Miinto samler ulike nettbutikker på ett sted, og har opplevd stor vekst det siste året. (Foto: Instagram @miinto_official)

Vogue Scandinavia har lansert førsteutgaven.

Den nye, Skandinaviske utgaven av Vogue ble lansert forrige uke, under moteuken i København. Den 28. utgaven av Vogue kommer derimot ikke til å kunne kjøpes fra utsalg rundt om i verden, men kun fra deres digitale flagship-butikk. Dette for å kunne være mer bærekraftige i både trykk og distribusjon, har redaktør Martina Bonnier uttalt via Vogue.

Les også
Motehøydepunktene fra Øyafestivalen 2022

Magasinets førsteutgave har ingen ringere enn Greta Thunberg på coveret, noe som allerede har fått mye omtale i internasjonale medier.

Vogues skandinaviske utgave er et faktum. (Foto: Instagram @monamali_ @lestreetedit)

Neste Adidas x Yeezy er UV-sensitive.

Som en fortsettelse av Mono Pack-serien, kommer Adidas og Kanye Wests Yeezy nå med skoen «Light». Hypebeast har delt en sneak peak av skoen, og understreker det unike faktum at skoene inneholder UV-sensitive tekstiler på oversiden og på siden. Dette betyr rett og slett at sneakersene vil endre farge i sollys.

Slipp for adidas YEEZY BOOST 350 V2 “Light” forventes den 21. august.

Yeezy-skoene er populære – nå slipper de en UV-sensitiv sko. (Foto: Paco Freire/SOPA Images/LightRocket via Getty)

Kappahl rebrander og får ny logo.

Kleskjeden Kappahl forteller til Tekstilforum at de har jobbet med å fornye seg i lengre tid. For å markere starten på en ny tid, kommer de nå med en fornyet visuell identitet og logo. De har hentet inspirasjon fra Kappahls selvsikre uttrykk på 70-tallet, og lover blant annet runde, geometriske, sterke former og en tyngre font – den store A-en forsvinner.

Kappahl-logoen blir ny som følge av rebranding. (Foto: Karol Serewis/SOPA Images/LightRocket via Getty)

Les også: Moteuke-CEO: -Utfordrende å være i en bransje som alltid blir utskjelt

Siste saker

Mest lest nå
Les mer