Maybelline sin billigmaskara tar av på TikTok
(Foto: skjerdump)

Maybellines billigmaskara går viralt på TikTok – utsolgt overalt

Men den er fortsatt tilgjengelig i Norge.

Glem Instagram og Snapchat, nå er det TikTok som gjelder – og de viser stadig muskler i konkurransen mot de andre sosiale medie-gigantene. Nå sist med det som mest sannsynlig blir muligheten til shopping direkte fra appen. Det har merker og kommunikasjonsavdelinger over hele verden selvsagt merket seg, og de lar ikke muligheten gå fra seg. Noen ganger går det også riktig så bra.

Utsolgt fire ganger på rad

Som når Maybelline skal slippe sin nye, rimelige maskara Lash Sensation Sky High Mascara som nå har gått viralt etter en TikTok-anbefaling. Den lover mye volum og lengde – og effekten demonstrerer TikTok-brukeren Jessica i en video som i skrivende stund er blitt sett over 54 millioner ganger. Den har også over 850 000 likes og 13 000 kommentarer.

Maybellines Lash Sensation Sky High Mascara har gått viralt etter TikTok-anbefaling. (Foto: Instagram @maybelline)

TikTok-videoen skal ha vært i samarbeid med Maybelline, men brukere av appen verden over ble ikke skeptiske av den grunn. Maskaraen, som altså skal være både billig og bra, er nå utsolgt så godt som overalt. I januar meldte InStyle at maskaraen var solgt ut fire ganger på rad i det amerikanske markedet, og skrev følgende: «Når noe gir Q-tips konkurranse, så vet du at det kommer til å bli en standard i hjemmet».

Maybellines populære maskara ble lansert i november, til den nette pris av ni dollar, og har allerede rukket å få mange trofaste fans. Den er rangert som toppselgende maskara på Amazon, og har fått over 400 femstjerners anmeldelser. Nettet flommer dessuten over av brukere som vitner om at de også opplever den samme «forbløffende effekten» som i TikTok-videoen.

@jessica.eid_

love this mascara @maybelline ##skyhighmascara ##maybellinepartner ##ad ##hair ##fy ##maybelline ##lashes

♬ original sound – Jess

Beautyinfluencer Chioma Anugweje har ikke testet maskaraen, men forteller til Melk & Honning at hun tidligere har vært fornøyd med andre maskaraer fra merket.

Maskaraen ser helt amazing ut, men jeg har korte og krøllete vipper så er veldig spent på å se hvordan den vil være på meg. De fleste jeg har sett teste den på TikTok har allerede litt lengre vipper.

Hun tror Maybelline naturlig nok elsker det faktum at maskaraen nå har gått viralt på TikTok – noe som igjen har gjort den svært populær også på andre sosiale medier slik som YouTube og Instagram. De fleste som tester den sier at de slet med å få tak i den fordi den er utsolgt nesten overalt.

Beautyinfluenser Chioma har heller ikke fått tak i Maybelline-maskaraen enda. (Foto via Instagram @chiomaacom)

– TikTok er jo den plattformen som skaper alle de nye trendene nå, så det passer bra og er en naturlig utvikling at det er TikTok som leder trendene enten det gjelder sminke, klær, hudpleie eller mat.

Fortsatt tilgjengelig i Norge

Maskaraen, som kommer i fargene Blackest Black og Very Black, har fløyet ut av lagrene også i Norge. Både Kicks og Vita er fullstendig utsolgt på nett, men har noen igjen i butikk. Maybelline selv har heller ikke mer igjen på lager.

Les også: Blir TikTok shopping-platform? Ser slik ut

Siste saker

Mest lest nå
Les mer