Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Ashanti for Marc Jacobs.
Ashanti for Marc Jacobs. Foto: Marc Jacobs

Marc Jacobs kaster seg på Y2K-trenden

Superstjernene fra 2000-tallet med på comebacket.

Marc Jacobs har fått med seg flere kjente fjes når de bringer tilbake en favoritt fra tidlig 2000-tallet. Comebacket til it-vesken «Stam» går ikke ubemerket hen i sosiale medier.

Ifølge Dazed er den ikoniske Marc Jacobs vesken navngitt til ære for den kanadiske supermodellen Jessica Stam.

Vesken ble lansert for første gang i 2005. I 2013 bestemte motehuset seg for å slutte å selge den. Trendene endret seg, og det var streetwear som var i vinden på den tiden.

Mye endrer seg på ti år, og nå bringer Marc Jacobs den populære vesken tilbake.

Med hjelp fra superstjernene som hadde sin storhetstid på 2000-tallet gjør den comeback.

Paris Hilton, Ashlee Simpson, Selma Blair og Ashanti er alle med i den nye kampanjen. Jessica Stam, the real OG, er selvfølgelig også med i kampanjen som gir nytt liv til vesken oppkalt etter henne.

Modellen Stam var bare 19 år gammel da vesken Stam ble skapt av Jacobs.

I sin storhetstid ble Stam kåret i Forbes-magasinet som en av de mest inntjenende modellene i 2007. Hun var blant annet ansiktet til en rekke kampanjer for Dior, Versace, Prada og Miu Miu.

Det er ikke så rart at Marc Jacobs vil gjennopplive Stam-vesken når vi ser hvor stor Y2K-trenden er i verden i dag. Merket følger i fotsporene til Gucci. Det italienske motehuset brakte Tom Ford-tidens Horsebit clutch tilbake fra de døde på catwalken under AW23-visningen.

Les også
Gine Margrethe med nytt skjønnhetsmerke: Bob Beauté 

Les også: På catwalken i bare trusa

Siste saker

Mest lest nå
Les mer