Kraftige reaksjoner på Adidas puppe-kampanje

Publisert:

Del innlegg:

– Dette er smakløst, skriver en.

I en tid der scrollingen vår har nådd ny høyder mens oppmerksomhetsnivået har gått ned, skal det litt til for å få folk til å stoppe opp. Det klarte likevel Adidas da de slapp sin nyeste kampanje sent forrige uke.

Den tyske sportsgiganten forsøkte nemlig å bruke et av de eldste triksene i boka; nakenhet.

For å vise frem at sports-bhen deres passer for de aller fleste, hanket de nemlig inn 25 damer som ble fotografert toppløse. Disse bildene er stilt side om side i et rutenett, med caption ##SupportIsEverything.

Dette har ikke falt i god jord hos alle.

Nå har det kommet kraftige reaksjoner på Adidas puppe-kampanje.

Les også: Nesespray som selvbruning: – Dette bør man holde seg langt unna, mener kjendislege

https://twitter.com/adidas/status/1491411609180327942?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1491411609180327942%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fhypebae.com%2F2022%2F2%2Fadidas-bare-breasted-campaign-sports-bra-controversy

«Snakk om å objektivisere kvinnekroppen», kommenterer en.

En annen skriver «Er dette en spøk?! Vet dere ikke hvor mange barn som følger dere? Jeg kommer aldri til å kjøpe noe fra dere igjen». En tredje skriver «Dette er smakløst og kvalmende!».

«Hadde dere postet bilder av peniser og sagt «vi lager boxere for alle peniser». Asså, hva i helvete?».

Til The Washington Post sier Adidas at «dette galleriet var ment til å vise hvor forskjellige pupper kan være, ved å vise frem ulike størrelser og former. Målet var å vise hvor viktig god støtte er».

De har visstnok utvidet sortimentet til 43 varianter og 72 størrelser, med G-cup som den største. Ifølge The Evening Standard mener enkelte likevel ikke at det er nok og at det ekskluderer de med en koppstørrelse over G.

Heldigvis for Adidas er ikke alle like negative.

«Det er fantastisk at de normaliserer kvinnekroppen», mener en. Ifølge The Daily Mirror uttaler en annen at «Som en far til to døtre som drev med sport synes jeg dette er på tide. Mange jenter slutter med sport fordi de ikke føler at de finner sportstøy som sitter riktig».

I etterkant av reaksjonene har sportsgiganten sett seg nødt til å komme med en uttalelse:

«Alle kropper og bryster fortjener å bli vist frem, elsket og støttet, uten sensurering, skam og unntak».

Les også: Den svenske influenceren Matilda Djerf tar av på TikTok – men hvorfor?

Siste artikler

Jane Birkins veske auksjoneres bort: Med unik hilsen på innsiden

Et av de mest legendariske motesymbolene i historien får nytt liv på auksjon. En Hermès-veske som tilhørte sangerinnen og...

Grace Wales Bonner blir kreativ leder hos Hermès

Et historisk skifte etter 37 år: Den britiske designeren Grace Wales Bonner tar over som kreativ direktør for...

Ingrosso stopper klokkekolleksjon etter plagiatanklager

Bianca Ingrosso og hennes selskap Ani Jewels valgte å stanse lanseringen av sin nye klokke kun timer før...

Luksusvisjon på lavbudsjett: Glenn Martens x H&M

H&M har nok en gang slått seg sammen med en av motebransjens mest spennende designere, og resultatet er...

UGG kombinerer to av årets største trender – og vi MÅ ha dem!

Ballerinasko og UGGs, to klassikere på hver sin sesong, har nå smeltet sammen i én overraskende og genial...

Svært skjønnhetssalg til L’Oréal

At skjønnhet kan være stor business, er det liten tvil om. Nå bekreftes ryktene som lenge har sirkulert...

Mikela Beck lanserer RELY: – Hudpleie skal være ekte, ærlig og ukomplisert

Etter flere år som en av Norges mest innflytelsesrike stemmer innen hudpleie, har hun endelig tatt steget mange...

Louis Vuitton Ski: 70-talls silhuetter og norsk strikk

Louis Vuitton har lansert LV Ski 2025, og er inspirert av både 70-talls silhuetter og norsk strikk. Motehuset har...