Beautymerket til Vogue-eksperten tar bransjen med storm.
Åpner du opp et hvilket som helst motemagasin om dagen eller scroller nedover en beautynettside, er sjansen stor for at navnet Westman Atelier vil dukke opp.
The Zoe Report omtaler makeup-linjen som sofistikert og sensuell, mens Allure gir pluss i margen for at merkets øyenskygger kommer i hendig, magnetisk emballasje.
«Alle» ser ut til å ha lagt sin elsk på Hollywood-stjernenes store makeup-favoritt.
Bak merket står Gucci Westman, en av bransjens mest anerkjente makeup-artister.
Hun har vært bidragsyter for store magasiner som Vogue og Harper’s Bazaar. I tillegg har hun gjort kampanjer for motehus som Louis Vuitton og Dolce & Gabbana, og ikke minst motevisninger for dreamy Oscar de la Renta, ifølge nettsiden deres.
Stjerner som Jennifer Aniston, Anne Hathaway, Reese Witherspoon og Gwyneth Paltrow ga henne raskt kudos for hennes glødende rød løper-looks. Og sitt selvtitulerte beautymerke startet hun opp i 2018, i et forsøk på å la hvermannsen gjenskape de samme dewy kjendislooksene fulle av glød. 20 år i bransjen har helt klart gitt Westman Atelier kredibilitet.
– Jeg fant ikke det jeg var ute etter. Jeg ønsket et luksusprodukt som både varte og funket, og skjønte at det var et stort skille mellom naturlige- og luksusprodukter, har Gucci Westman tidligere uttalt til britiske Vogue.
I fjor kunne hun forøvrig også legge beautyekspert i Vogue Scandinavia til CV-en sin. Til tross for å være født i California, er Gucci Westman faktisk oppvokst i Sverige.
I de vakre kremete pudderøyenskyggene som smelter perfekt ned i huden (og ikke drysser ned på kinnet – seriøst!), er det stemplet et lite hjerte.
Og det med god grunn. For bak Westman Atelier ligger det mye omtanke ovenfor både forbrukeren og naturen. Klisjé, men sant.
Til forbrukeren fordi produktene blander seg i huden istedenfor å legge seg som et lag utenpå, er latterlig raske å påføre og kommer i nydelige nyanser som er lette å bruke, blande og blende. Øyenskyggen smelter og blender så lett takket være ingredienser som risstivelse og kokosolje.
Til naturen fordi merket med mantraet clean beauty forsøker å bruke så rene og naturlige ingredienser som overhodet mulig. Mikset med vitenskap.
Ifølge merket selv har de den høyeste internasjonale standarden når det kommer til kosmetisk sikkerhet, inkludert EUs liste over 1400 nei-kjemikalier.
Westman Atelier følger også Gucci’s List, som er grunnleggerens egen liste over ingredienser å holde seg unna gjennom mye research og ikke minst instinkter «som mor, makeup-artist og holistisk utøvende». Ingenting slår magefølelsen. Selvfølgelig er ingenting testet på dyr. Og alt er vegansk.
Lip Suede kr 890 hos Koch Parfymeri Eye Pods kr 945 hos Gimle Parfymeri
Listen over nei-ingrediensene er altså lang som et vondt år og inkluderer blant andre velkjente fy fy-ingredienser som parabener, sulfater og silikoner, men også kanskje mer overraskende nei-ingredienser som gluten og retinol.
Istedet består produktene til Westman Atelier heller av pleiende elementer som blant andre jojoba-olje, mangofrø-olje, kokosolje og sheasmør. Alt for å pleie huden fra innsiden og ut.