Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

Jonny Johanssons sønn er kampanjemodell

Tidligere i denne saken omtalte vi kolleksjonen som «Viviane Sassen-inspirert». Vivianne Sassen er fotografen bak høstkampanjen, ikke inspirasjonen.

Acne-grunnleggerens sønn, Frasse, er stjernen i motehusets høstkampanje. 11-åringen bærer volumiøs tweed, futuristisk tilbehør og pastellfarget ull fra svenskenes høstkolleksjon, som vanlig fotografert av Viviane Sassen.

– Jeg har sett den nye generasjonens holdninger til mote, hvor passform, snitt og karakter er avgjørende – ikke godkjennelse fra samfunnet, eller å følge normene. Jeg tenkte umiddelbart på Frasse, og er så glad han ville være en del av det, forteller Jonny Johansson til Dazed Digital.

Les også: Slik er Saint Laurents nye flaggskip

acne5

Sønnen bærer damekolleksjonen, og hele Acnes høstlinje var sterkt knyttet til kjønnsroller, likestilling og feminisme – også bokstavelig, med påsydde applikasjoner som «Gender Equality» og «Radical Feminist». Likevel møtte ikke Johansson utelukkende positive tilbakemeldinger. Blant annet style.com mente FW15 var overtenkt, komplisert og langt fra målgruppen.

Les også
Derfor er Devon Ross motebransjens nye yndling

Siste saker

Mest lest nå
Les mer