Idol Looks feirer 10 år med eget magasin

Publisert:

Del innlegg:

Som 17-åring gikk Amar Faiz bak kamera, etter en kortvarig modellkarriere han betegner som «ganske ubehagelig». Han begynte å scoute modellspirer,  og innså kjapt at han hadde teft. Etter to år satset Faiz, og Idol Looks ble grunnlagt.

Jeg er ute etter de som snur hoder på gata, ikke polerte og retusjerte ansikter. Jeg er vokst opp under supermodell-æraen, innerst inne er jeg stuck i looken fra 80- og 90-tallet, sier Amar Faiz til Melk & Honning.

Foto, Johanna Siring
Foto, Johanna Siring

 

I år er det 13 år siden byråeieren og stylisten fant sine første modellhåp, og 10 år siden Idol Looks ble grunnlagt. Det feires med eget magasin, som vil sendes ut til eksisterende og fremtidige kunder. Magasinet oppsummerer ti år med mote- og trendskifter, fra de første jentene til de seneste såkalte «New Faces». 1000 kopier fordeles på 600 eksisterende og potensielle kunder verden over.

– Franske Vogue, Star Group, hovedkontoret til Ralph Lauren… Det er veldig ambisiøst, litt «insane» – og veldig dyrt, ler 30-åringen.

Les også: SMS-intervju med hele Norges streetstyle-MILF

Amar Faiz av Ole Martin Halvorsen
Amar Faiz av Ole Martin Halvorsen

 

Fortsatt lærer Faiz alle modellene alt, fra gange til kameratester. I dag representerer han nøyaktig 100 skjønnheter, deriblant store navn som Polina Sova, Helene Hammer og Diego Barrueco.

– Vi har ingen eksterne ledd, jeg er litt «kontroll freak» og vil at alt skal være perfekt. Jeg jobber syv dager i uken med andre ord… Vi tar alltid en lang prat før en ny jente eller gutt skal inn. Har de ingen personlighet funker det ikke.

Foto, Truls Qvale
Foto, Truls Qvale

 

Jostein Wålengen
Jostein Wålengen er redaktør for Melk & Honning. Han startet i Natt&Dag i 2007, og har siden jobbet som skribent, stylist og konsulent for en rekke magasiner, artister og klesmerker. I 2012 åpnet han klesbutikken NR.9, som han fortsatt eier og driver. Jostein bor og jobber fra Oslo.

Siste artikler

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...

Hudpleie til barn? Shay Mitchells nye merke skaper debatt

Skuespilleren Shay Mitchell og forretningspartneren Esther Song har lansert et nytt hudpleiemerke for barn - og reaksjonene lot...

Janka Polliani lanserer eksklusiv jakkekolleksjon med Villoid

Denne høsten går moteprofil Janka Polliani fra front-row til designstudio - og resultatet er en kolleksjon som oser...

Dette er kåpen alle vil ha denne vinteren

Klassikeren som aldri går av moten, har fått en oppgradering denne vinteren - og den lille detaljen gjør...

Olivier Rousteing forlater Balmain

Balmain kunngjorde i dag at motehuset og kreativ direktør Olivier Rousteing har valgt å gå hver sin vei...

Få julebordsgløden med Sophie Elise – hennes beste tips til vinterens selvtillitsboost

Nå som mørket senker seg og julebordsesongen er rett rundt hjørnet, er det lite som løfter humøret mer...

Menneskelig innsikt møter teknologi: This Is Creative satser på Performance Marketing

Det kreative kommunikasjonsbyrået This Is Creative tar et nytt strategisk steg. Etter mer enn 20 år i skjæringspunktet...

9 fine kjoler til julebordet

Julebordsesongen er her - og med den, unnskyldningen for å skinne litt ekstra. Nå skal det glitre, men...