Har du også klikket ting hjem i beruset tilstand?
I så fall er du ikke alene. En ny undersøkelse viser nemlig at fylleshopping pumper hele 430 milliarder (!) kroner inn i den amerikanske økonomien årlig.
Det er Finder som har forsøkt å finne ut av om forbrukere sitter med et glass vin mens de kikker gjennom nettbutikkene – eller stikker på shopping med noen drinker innabords.
Nesten en fjerdedel, 22,9 prosent, av den amerikanske befolkningen svarte «ja» på dette.
Undersøkelsen viser at 58,3 prosent av amerikanerne kjøpte mat mens de var beruset, mens 51,7 prosent kjøpte mer alkohol. Hakk i hæl er sko, accessoirer og klær. 36,9 svarte at de hadde kjøpt dette etter å ha drukket alkohol. Omtrent to prosent hadde kjøpt kunst på fylla…
Ifølge W Magazine er det en klar oppgang i fylleshoppingen. Amerikanerne brukte nemlig 800 kroner mer på innkjøp i denne tilstanden enn året før, og New York topper listen.
Millennials er visstnok verst. Ifølge undersøkelsen innrømmet hele 42 prosent at de hadde shoppet på fylla. Det er sju prosent mer enn i generasjon Z.
Les også: Shopping gjør oss ikke lykkelige lenger