Emilie Tømmerberg lanserer nytt skjønnhetsmerke: Toém Beauty

Publisert:

Del innlegg:

Etter over ti år som en av Norges mest profilerte beautyinfluencere tar Emilie Tømmerberg steget fra å anbefale produkter, til å skape dem selv.

Sammen med nære venn og medgründer Vanessa Kerr lanserer hun nå Toém Beauty, et merke de har utviklet i full hemmelighet de siste tre årene. Duoen har valgt å bygge merket uten eksterne investorer. Ifølge Kerr var dette et helt bevisst valg for å ivareta visjonen:

– Vi ønsket kontroll. Vi ønsket å vokse i vårt eget tempo og beskytte integriteten vår, forteller hun til Vogue Scandinavia.

Tømmerberg understreker også til Vogue Scandinavia hvor personlig prosessen har vært:

– Det innebærer ansvar og risiko, men det har også vært utrolig givende. Vi har vært involvert i absolutt alt; fra formulering og testing til design og emballasje.

Et vennskap som ble til et felles prosjekt

Tømmerberg og Kerr har kjent hverandre siden tenårene, og det nære samarbeidet ble selve fundamentet for utviklingen av Toém. Prosessen tok langt lengre tid enn de først hadde sett for seg, fordi de nektet å nøye seg med noe middelmådig.

– Plutselig falt alt på plass, beskriver Tømmerberg til Vogue Scandinavia om øyeblikket da de fant de riktige formuleringene. Kerr minnes det samme:

– Vi så på hverandre og visste: ‘Dette er det.’

Navnet Toém kom til på en flytur fra Italia, inspirert av Tømmerbergs etternavn: personlig, men samtidig subtilt nok til å stå på egne ben.

Foto: @toembeauty via Instagram

Tre gjennomarbeidede produkter

Første lansering, The Signature Edit, består av kremblush, krembronzer og highlighter, alle produsert i Italia. Produktene er kremete ved påføring og setter seg i en fløyelsmyk finish som smelter inn i huden. En Vogue-redaktør beskrev highlighteren slik: «Den var myk som fløyel, smeltet inn og satt perfekt – umulig å forklare uten å høres besatt ut.»

Formuleringene er uten parfyme, parabener, silikoner, talc, mineraloljer og ftalater. Grunnfilosofien bak merket kan oppsummeres slik: «Hver eneste ingrediens må ha en funksjon.» De bruker en høy andel naturlige ingredienser, kombinert med utvalgte syntetiske komponenter når de gir bedre stabilitet, ytelse eller trygge veganske alternativer.

Foto: @toembeauty via Instagram

Produktene fulgte henne lenge før lansering

For følgerne hennes er det ingen overraskelse at produktene allerede så dagens lys i Tømmerbergs eget innhold, uten at hun kunne røpe det. Da et sminkehack gikk viralt tidligere i år, var det mange som lurte på hvilken blush hun brukte. Nå viser det seg at den kom fra Toém Beauty.

I Norge vil merkets produkter kun være tilgjengelige fysisk hos Gimle Parfymeri i Oslo, kjent for sitt kuraterte, luksusfokuserte utvalg. Ellers vil de være tilgjengelige via merkets egen nettbutikk.

Foto: @toembeauty via Instagram

Lanseres 9. desember

Toém Beauty lanseres i Skandinavia 9. desember. Planen videre er å utvikle sortimentet i et rolig, gjennomtenkt tempo, kun når nye produkter føles helt riktige.

Med en tydelig visjon, internasjonal interesse allerede før lansering og et vennskap som drivkraft, markerer Toém Beauty starten på et nytt kapittel for Emilie Tømmerberg.

Siste artikler

Dette tjente Norges største influensere ifølge skattelistene

En gjennomgang av en lang rekke profiler fra influenser-Norge viser et enormt spenn i både inntekt, formue og...

Drinkene som løfter førjulstiden: Safran Sour

Førjulstiden handler ikke bare om gløgg og klassiske vinterdrinker. Det er også gøy å prøve seg frem med...

Zara Larssons makeup-artist går viralt

Zara Larssons Midnight Sun Tour handler ikke bare om fengende poplåter og energiske sceneshow - den har også...

Julestemning på sitt beste: Ting å gjøre denne helgen

Helgen er her, og med den kommer den helt særegne magien som bare førjulstiden kan gi. Byen er...

Sesongens perfekte forrett: Sprø løyroms-krustader med sitron og gressløk

Når årets mest feststemte måneder ruller inn, fylles kalenderen med alt fra intime middager til store julebord og...

Den ikoniske designeren har gått bort

Den skotske designeren Pam Hogg er gått bort, 66 år gammel. Familien kunngjorde dødsfallet onsdag ettermiddag gjennom en...

Dette vil vi ha på oss i bakken denne sesongen

Når vinteren endelig legger seg over fjellene og heisene begynner å snurre, våkner også spørsmålet som stadig vender...

BLACK IS BACK: De beste beauty-kuppene

Black Friday er endelig her, og årets største shoppingdag byr på et hav av beautykupp du ikke vil...