nicki minaj. foto getty images

Foto: Getty Images

Hinter om samarbeid med stort motehus

Det italienske motehuset fortsetter jakten på millennials.

Mandag la rapperen Nicki Minaj ut en video hvor hun var kledd i et tyggegummi-rosa antrekk signert Fendi. Ikke nok med at skjørtet, jakken og capen var i knallrosa Fendi-logo; selv håret til artisten pyntet med dobbel F.

Under videoen skrev rapperen «Alt jeg kan si er at drømmer virkelig går i oppfyllelse». Etterfulgt av #FendiPrintsOn #ThatIsAFendiFakk.

Etter dette innlegget skriver WWD at det er grunn til å tro at Fendi planlegger en samarbeidskolleksjon med artisten.

Den siste tiden har det italienske motehuset fokusert på å lansere flere millennial-vennlige samarbeidskolleksjoner. Blant annet med Fendi Mania, basert på Fendi/Fila-logoen laget av Instagram-kunstneren @Hey_Reilly i fjor. Motehuset har også samarbeidet med graffitikunstneren Pref, om en kolleksjon med ready-to-wear og tilbehør til kvinner, menn og barn.

Fendi lanserte tidligere i år en plattform av og for millenials som de har gitt navnet «F is for Fendi». Her publiserer de intervjuer, bilder og videoer med unge talenter, og fremmer alt fra artister, modeller og designere.

I april i år fikk den norske artisten Astrid S æren av å ta del i dette. I anledning Astrid S’ singel «Someone New», samarbeidet hun nemlig med motehuset om en kortfilm.

https://www.instagram.com/p/Bz6ABfkntwp/

Les også: Lady Gaga lanserer nytt skjønnhetsmerke