Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Bilde: Getty Images

Lady Gaga lanserer nytt skjønnhetsmerke

– Målet er å få folk til å ville se ut som seg selv når de sminker seg.

Popstjerne, låtskriver, prisvinnende skuespiller, antropolog, aktivist og designer. Nå kan Stefani Joanne Angelina Germanotta – aka Lady Gaga – også adde skjønnhetsguru til listen over titlene hennes.

I går kveld, tirsdag, avslørte nemlig 33-åringen til Bof at hun lanserer skjønnhetsmerket Haus Laboratories.

Haus Laboratories tar inspirasjon fra tida på starten av Gagas karriere, før det hele hadde tatt av, da hun fremdeles brukte sminke fra apoteket. Dette var med på å skape det som senere skulle bli hennes signaturlook.

Haus lanseres i september 2019 og kommer til å bestå av skjønnhets-kit med lipgloss, lipliner og spreke farger for hele ansiktet.

– Farger er kraftig, det er vakkert, og det var gjennom farger jeg fant min egen stil og mitt, forteller sangeren til BoF, som også hinter til at en fullstendig kolleksjon er på vei.

Les også: Ryktene stemmer: Lady Gaga lanserer eget skjønnhetsmerke

Se dette innlegget på Instagram

When I was young, I never felt beautiful. And as I struggled to find a sense of both inner and outer beauty, I discovered the power of makeup. I remember watching my mother put her makeup on every morning, basking in the glow of her power to put on her bravest face as the hard working woman she was. I then began to experiment with makeup as a way to make my dreams of being as strong as my mother become true. It was then that I invented Lady Gaga. I found the superhero within me by looking in the mirror and seeing who I wanted to be. Sometimes beauty doesn’t come naturally from within. But I’m so grateful that makeup inspired a bravery in me I didn’t know I had. I’ve come to accept that I discovered my beauty by having the ability to invent myself and transform. They said I was just weird, but really, I was just Born This Way. Love, Lady Gaga

Et innlegg delt av Lady Gaga (@ladygaga)

Samarbeider med Amazon

I går ble det også kjent at hun har valgt å bruke Amazon som eksklusiv forhandler og distributør av produktene. Målet er å bygge opp et globalt kosmetikkimperium.

Les også
Streetwear-merke lanserer sin første damekolleksjon

Nettgiganten planlegger i første omgang å lansere Gagas kit i ni land, inkludert USA, Frankrike, Tyskland, Singapore og Brazil.

Valget om å bruke Amazon som eneste distributør i stedet for skjønnhetskjemper som Sephora, er ikke uten risk. For selv om salget på siden øker, er det fremdeles mange som ser på Amazon som et sted for billig sminke uten større fokus på kvalitet.

Gaga forsvarer valget med at det ikke var et alternativt å velge noe annet. Amazon var nemlig de eneste som ville gi henne frihet til å bygge produktet rundt de to budskapene selvaksept og selvtillit. Dette er to ting som har speilet personligheten hennes siden 2000-tallet.

Lady Gaga for Haus Laboratories
Foto: Courtesy

– Det finnes merkevarer der ute som ser på meg og det jeg står for og mitt syn på verden, og hvis det ikke passer perfekt med deres, ber de om at jeg endrer meg, sier Gaga.

– Svaret er nei. Aldri i livet. Ingen budskap om selvaksept – ingen deal. Denne dealen med Amazon var så fantastisk fordi det var litt sånn: «la oss gjøre en deal; en deal om å endre verden gjennom skjønnhet».

Foreløpig kan ingen si med sikkerhet hvordan produktene vil se ut, men én ting er sikkert:

– Nøtten jeg prøver å knekke er å få folk til å ikke ville se ut som noen andre enn seg selv når de sminker seg.

– For jeg kommer faen meg aldri kommer til å lansere et skjønnhetsmerke som gjør folk mer usikre på seg selv. Dette handler om å være seg selv og å være fri, forteller Gaga.

Les også
"Årets butikk" åpner ny avdeling på CC Vest

Se teaseren her:

Les også: Lady Gaga: – Jeg ville ta tilbake makten

Siste saker

Mest lest nå
Les mer