Charlotte Tilbury med overraskende samarbeid

Publisert:

Del innlegg:

Skjønnhet møter Formel 1!

Rett før helgen kunne skjønnhetsmerket Charlotte Tilbury annonsere at de er offisiell global partner for F1 ACADEMY 2024 – Formel 1 sitt eget racingmesterskap for kvinner.

Merket blir dermed det første skjønnhetsmerket og det første merket grunnlagt av en kvinne, som sponser F1-akademiet.

Akademiet er laget av Formel 1® for å utvikle og forberede kvinnelige sjåfører til å komme videre til høyere konkurransenivåer.

Susie Wolff, administrerende direktør for F1 Academy og Charlotte Tilbury.
Foto: Instagram/ @charlottetilbury

Charlotte Tilbury er et globalt skjønnhetsmerke med et oppdrag om å få alle til å føle og se ut som sitt mest selvsikre jeg, gjennom hudpleie og sminke.

– Jeg skapte dette skjønnhetsmerket for alle og enhver, over alt. Som kvinnelig entreprenør er jeg begeistret for at vi er det første skjønnhetsmerket noen sinne til å støtte disse damene gjennom dette samarbeidet, skriver Charlotte Tilbury i pressemeldingen.

Konkurrerer i Hot Lips-bil!

Lola Lovinfosse, en 18 år gammel F1 Academy-sjåfør, har fått æren av å ha på seg Charlotte Tilbury-racerdress og hjelm, mens hun kjører en bil utsmykket med merkets signatur-motiv; Hot Lips.

Lola Lovinfosse kledd i Hot Lips.
Foto: Instagram / @charlottetilbury

Nesten halvparten av fansen er kvinner.

Den første kvinnelige Formel 1-føreren noensinne, Maria Teresa de Filippis, konkurrerte allerede i 1958. Siden den gang har kvinners engasjement i sporten vært lite og sjeldent.

Over 40 prosent av F1-fansen er kvinner, noe som betyr at i 2022 så hele 1,5 milliarder kvinner på sporten.

Det er derfor på høy tid å få inn en kvinneorientert sponsor!

Charlotte Tilbury er et stort merke i skjønnhetsbransjen.
Foto: Instagram/ @charlottetilbury

Selv om dette er den første offisielle sponsingen mellom et skjønnhetsmerke og F1 Academy, er det ikke første gang motorsport og sminke samarbeider.

I november 2023 kunngjorde skjønnhetsmerket Anastasia Beverly Hills, F1 Academy-sjåføren Bianca Bustamante som sin første utøverambassadør.

18-åringen, som har over 1,2 millioner følgere på TikTok, laget Get Ready With Me– innhold med merkets produkter. I tillegg er Anastasia Beverly Hills-logoen å se foran på bilen hennes.

Les også: Nipler er årets hotteste tilbehør

Siste artikler

Her får du juletallerken og julekos i Oslo

Når desember endelig legger sitt myke vinterteppe over Oslo, skjer det noe helt spesielt i byen. Gatene fylles...

Skoene vi ønsker oss til julebordet

Julebordsesongen er rett rundt hjørnet - og til det perfekte antrekket, er det perfekte skoparet et must. Mens...

Holzweiler vender tilbake til København, etter internasjonal suksess i London

Copenhagen Fashion Week lanserer denne sesongen den nye utmerkelsen CPHFW Homecoming Slot, og det norske merket Holzweiler blir...

Djerf Avenue inntar Selfridges med ny pop-up

Det svenske motemerket Djerf Avenue, grunnlagt av innholdsskaper og entreprenør Matilda Djerf, vender tilbake til London med sin...

Dette kan du finne på i Oslo i helgen

Enda usikker på hva du skal finne på i helgen? Hva med å sette i gang julestemningen på...

Comprimé: Kapselgarderoben som tåler livet

Comprimé kombinerer tidløs stil med funksjonelle materialer - og vil gjøre det enklere å kle seg godt hver...

Kjendisinvestor investerer i Lululemon

Den amerikanske investoren Michael Burry, best kjent fra filmen The Big Short og for sin rolle i å...

6 trender vi ser overalt akkurat nå

Fra catwalkene i Paris til gatene i Oslo - denne sesongen handler mote om varme, volum og tekstur....