«Skjønnhet handler ikke om kjønn, det handler om stil».
At skjønnhetsidealet er i endring har lenge vært et tema i både mote- og skjønnhetsindustrien, og verken designere, merker og motehus ser ut til å la muligheten gå fra seg. Heller ikke erkefranske Chanel.
Allerede 1. september i år lanserer Chanel tre sminkeprodukter tilpasset menn. Produktene vil først bli lansert i Sør Korea, før det kommer til resten av verden i november, skriver WWD.
Kolleksjonen består av en matt fuktighetsbalm, øyenbrynspenn og foundation, begge i fire ulike nyanser. Produktene har fått navnet «Boy de Chanel».
«På samme måte som Gabrielle Chanel brukte elementer fra menns garderobe for å kle kvinner, henter Chanel nå inspirasjon fra kvinnerns univers for å finne en ny personlig estetikk for menn». Det skriver Chanel i en pressemelding.
«Linjer, farger, holdninger og bevegelser. Det er ikke noe som helt feminint eller maskulint. Stil alene definerer personen vi ønsker å være. Ved å skape ‘Boy de Chanel’, som er merkets første sminke for menn, bekreftet Chanel et stadig endrende ideal: Skjønnhet handler ikke om kjønn, det handler om stil».
Hovedbilde via Chanel
Les også: byTiMo teamer opp med Luck om designsamarbeid