Britney Spears er nytt ansikt utad for Kenzo

Popstjernens første luksusmotekampanje noensinne.

Stadig flere merker, designere og motehus velger utradisjonelle modeller til å fronte sine kampanjer eller som ansikt utad eller også ambassadører; enten det er idrettsstjerner, skuespillere, kunstnere eller artister, men også helt vanlige folk. Også Britney da.

Kanskje kom det ikke som en overraskelse på absolutt alle at det nettopp er Spears som er det nye ansiktet utad for motehuset Kenzo. Det har tross alt både vært teaset og spekulert i sosiale medier. Men nå er det altså offisielt – tirsdag kom bevisene; Spears er det nye ansiktet utad for merkets «Collection Memento N2».

Ryktene begynte å svirre allerede da Kenzo slapp en rekke bilder på Instagram av det som var en mystisk blondine i tre ulike antrekk. Selv om man ikke kunne se ansiktet, var det mange som allerede da spekulerte i om det kunne være nettopp Spears. Mandag ble en kort video postet med caption «Are you ready» der det ble klart at kampanjen ville bli avslørt på det sosiale mediet dagen etter.

Det er motefotograf Peter Lindbergh som har tatt kampanjebildene som er skutt i Los Angeles. Det stemmer også overens med Spears egen teaser allerede i november i fjor da hun hintet om «et hemmelig prosjekt» på Twitter med et bilde av Lindbergh.

Kolleksjonen, som er tilgjengelig allerede fra slutten av mars, skal ta et dypdykk ned i merkets historie, arv og arkiv, og skal være inspirert av Kenzo Jeans runway-debut tilbake i 1986 med nøkkelplagg som en cropped denim-jakke, lårhøye boots med lisser og college-genser og caps med den klassiske Kenzo-logoen.

Les også
5 strandvesker vi ønsker oss nå

«Kolleksjonen er veldig ungdommelig. Vi hadde det så morsomt på sett, selv om det var litt rart for meg i starten. Jeg er vant med å skyte i studio eller andre små steder, og dette var på gaten. Vi var der ute og jeg hadde på meg skikkelig utfordrende klær – det var litt rart først, men ble superkult på filmen», sier Spears til Vogue.

Til motemagasinet forteller hun også om sitt forhold til mom fashion: «Det kan være litt tricky, for som mor tar du ikke så mange stilrisikoer. Da jeg var yngre gjorde jeg jo det – fullt ut. Jeg planla ikke noe av det jeg hadde på meg, og det var liksom som ‘ok, jeg bare tar på meg noe helt sinnsykt’. Som mor holder man litt tilbake i frykt for å gjøre barna forlenge og også med respekt for dem».

Les også: Gigi Hadid ut mot body shamers