Bloomingdales legger seg langflate etter voldtekts-insinuering

Publisert:

Del innlegg:

Det er enda noen uker til desember, men butikkene bugner allerede av blinkende, krydrede, fete julevarer. Julekampanjene er også begynt å poppe opp fra alle kanter, og H&M slapp tidligere denne uken sine bilder lastet med en smilende Katy Perry omkranset av julekuler.

Ikke alle kjører en like sikker stil.

Bloomingdales, et av New Yorks mest populære varehus, utgir årlig en julekatalog. På et av katalogens bilder kunne man finne to festkledde mennesker, der teksten lød «Sprit opp din beste venns drink når han eller hun ikke følger med». Dette har fått mange til å reagere.

Bloomingdales følger forøvrig i både Calvin Klein og Diesels seksuelle fotspor, som la inn henholdsvis sex-smser og tinder i sine høstkampanjer. Insinueringen om at man skal putte noe som helst i drinken til en intetanende, har konnotasjoner til både neddoping og voldtekt – og er hakket drøyere enn forgjengerne. Nå legger selskapet seg langflate.

Skjermdump, twitter.com/ghostinmarble
Skjermdump, twitter.com/ghostinmarble

 

– Med tanke på tilbakemeldingene vi har fått, så var teksten vi brukte i den seneste katalogen vår både upassende og usmakelig. Bloomingdales vil gjerne få unnskylde for sin dårlige beslutningsevne i denne saken, skriver de på Twitter. 

Siste artikler

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...

Hudpleie til barn? Shay Mitchells nye merke skaper debatt

Skuespilleren Shay Mitchell og forretningspartneren Esther Song har lansert et nytt hudpleiemerke for barn - og reaksjonene lot...

Janka Polliani lanserer eksklusiv jakkekolleksjon med Villoid

Denne høsten går moteprofil Janka Polliani fra front-row til designstudio - og resultatet er en kolleksjon som oser...

Dette er kåpen alle vil ha denne vinteren

Klassikeren som aldri går av moten, har fått en oppgradering denne vinteren - og den lille detaljen gjør...

Olivier Rousteing forlater Balmain

Balmain kunngjorde i dag at motehuset og kreativ direktør Olivier Rousteing har valgt å gå hver sin vei...

Få julebordsgløden med Sophie Elise – hennes beste tips til vinterens selvtillitsboost

Nå som mørket senker seg og julebordsesongen er rett rundt hjørnet, er det lite som løfter humøret mer...

Menneskelig innsikt møter teknologi: This Is Creative satser på Performance Marketing

Det kreative kommunikasjonsbyrået This Is Creative tar et nytt strategisk steg. Etter mer enn 20 år i skjæringspunktet...

9 fine kjoler til julebordet

Julebordsesongen er her - og med den, unnskyldningen for å skinne litt ekstra. Nå skal det glitre, men...