Vil andre motehus følge etter?
Etter flere måneder med forhandlinger kunne Elon Musk endelig kjøpe Twitter forrige måned. Milliardæren måtte ut med 44 milliarder dollar for plattformen, ifølge The Washington Post.
Musk har allerede gitt flere tusen Twitter-ansatte sparken og det ryktes om store endringer for plattformen fremover. Blant annet fører Musk sitt syn på ytringsfrihet til bekymring for at hatefulle ytringer i mindre grad vil slås ned på.
Det er kanskje ikke overraskende at mange er misfornøyde med oppkjøpet.
Nå har nemlig Balenciaga forlatt Twitter.

Motehuset bekrefter at de har slettet Twitter-brukeren sin, men har foreløpig ikke kommentert hvorfor.
Det skriver Fashion Network. Det er likevel rimelig å anta at Musk sitt oppkjøp av plattformen har noe med avgjørelsen å gjøre.
Ifølge motenettstedet har flere store annonsører valgt å sette kampanjene sine på Twitter på pause den siste tiden, i frykt for å knyttes til hatefulle ytringer, ekstremistisk innhold eller falske nyheter.
Dette gjelder blant annet United Airlines, Pfizer, Audi og General Motors.
En annen annen bemerkelsesverdig endring er at det blå verifiseringssymbolet bak offisielle navn som kjendiser, politikere og bedrifter nå kan kjøpes. Dersom du er villig til å betale 7,99 dollar i måneden kan du altså få et slikt merke bak ditt eget navn.
Som følge av dette har en rekke falske kontoer dukket opp på Twitter den siste tiden og spredt falsk informasjon.
Les også: Motegiganten saksøker pornostjerne: – Jeg er ganske knust