Det franske motehuset mener forbindelsen kan virke ødeleggende.
Sex og mote har alltid vært tett forknyttet, kanskje særlig som et markedsføringsgrep. Med Tom Ford bak rattet sjokkerte Gucci på tidlig 2000-tall med sine kampanjer med sterkt seksuelle undertoner. I neste tiår lot New York-merket Eckhaus Latta modellene ha sex på ordentlig i sin kampanje, vel å merke med en nøye plassert sladd, mens Diesel samarbeidet med Pornhub.
Det er likevel ikke alle i motebransjen som synes det er like stas å bli forbundet med sex.
Nå saksøker nemlig Dior pornostjernen Gigi Dior.
Den amerikanske 40-åringen lager voksenfilmer der hun spiller på at hun er en «MILF». Dette gjør hun under kallenavnet Gigi Dior. Ifølge Page Six søkte hun det amerikanske varemerkebyrået om å få bruke navnet i september i fjor. Kort tid senere ble det godkjent.
Det erkefranske motehuset skal ha fått ferten av Gigi Dior etter at hun begynte å vokse på OnlyFans og sosiale medier. For kort tid siden valgte merkets avdeling Christian Dior Couture å saksøke henne.
Magasinet Paper melder at franskmennene i søksmålet blant annet skriver at «Alle produkter og tjenester går imot det vi står for, blant annet underholdningstjenesten, utseendet til pornostjernen, i tillegg til å tilby en nettside med ikke-nedlastbare bilder og filmer med voksent innhold».
Videre skriver de at hennes merkevare fører til «forvirring og fortynning av deres merkevare som kan virke ødeleggende».
– Dette er helt tullete. Navnet mitt har ingenting å gjøre med couture. Det morsomme her er også at det jeg gjør ikke akkurat pleier å involvere noen klær i det hele tatt, sier hun til Page Six.
Nå har dama som visstnok ble nominert til «MILF of the year» under Cam Award ti dager på seg til å komme med et tilsvar til Dior. Der må hun forsøke å overbevise dem om å få fortsette å bruke stage namet sitt.
Men det kan nok se ut til at hun må finne seg et nytt motehusnavn – og håpe at de ikke bryr seg like mye.
– Jeg har tusen på tusenvis av t-skjorter og signerte bilder med Gigi Dior, en nettside, alt på sosiale medier. Det hadde vært veldig omfattende å starte helt på nytt. Jeg er ganske knust og synes hele greia er latterlig.
Les også: Florence Pugh ble bedt om å gå ned i vekt for filmrolle