AVAVAV presenterte en kolleksjon inspirert av netthets

Publisert:

Del innlegg:

Modellene ble dynket i søppel!

AVAVAV er kjent for sine virale moteshow. Etter at det svenske motemerket viste sin vår/sommer 2024-kolleksjon tilbake i september 2023, strømmet folk til tastaturene for å reagere på visningen. Noen elsket det, – og andre hatet det.

Flere kalte visningen for søppel. Et ord merkets kreative direktør, Beate Karlsson, valgte å bruke som inspirasjon for merkets FW24-visning i Milano denne helgen.

Før visningen fikk gjestene utdelt plasthansker og bøtter fylt med søppel, som de skulle kaste på modellene. Digitale skjermer i bakgrunnen spilte av stygge kommentarer AVAVAV har mottatt på sosiale medier.

Modellene som gikk på catwalken ble dynket i søppel!

De fikk krøllete papirballer, bananskall, knuste flasker, bokser, egg, og til og med flytende væske kastet på seg.

Midt i søppeldynkingen presenterte AVAVAV sin FW24-kolleksjon.

Kolleksjonen besto blant annet av skjorter med hette, frilly minikjoler, overdimensjonerte hettegensere i utskårne størrelser, romslige bukser, sammenleggbare kalvestøvler, unormale slips og Balenciaga-aktige solbriller med insektøyne.

En av modellene som virkelig fikk gjennomgå, var kledd i en ren, hvit hettekjole og AVAVAVs EASTPAK-veskekollaborasjon.

Hun ble gjennomvåt og flekkete, noe som gjorde at kjolen fikk et helt nytt utseende!

Ingen tvil om at modellene slet med å gå gjennom søppelet under visningen.

En av modellene, iført et rødt skjørt, skled og falt.

– Jeg begynner bare å designe, og et sted underveis forstår jeg hva showet skal handle om. Alt handler om energi og historien vi forteller, forklarer den kreative direktøren til Hypebae.

Kolleksjonen er hennes personlige favoritt til nå.

– Showet prøver å sette netthatet i et fysisk rom, og kanskje ved å gjøre det viser vi at det aldri ville skjedd i det virkelige liv. Vi viser dette netthatet, men gjennom en IRL-aggresjon.

AVAVAV sin kreative direktør, Beate Karlsson. Foto: Instagram/ @beate.karlsson

– Vi har hatt mye oppmerksomhet på merkevaren, og det har vært interessant å se hvor mange meninger folk har, spesielt på sosiale medier.

Karlsson har tenkt på hvordan internettet er fremtiden, men at atferden på nettet er ganske primitiv.

– Folk opptrer på en veldig overdreven måte, så jeg er inspirert av både de store tilhengere og netthaterne til merket. Vi ønsker å se bort fra alt folk forteller oss at vi bør være og bare fokusere på vår egen sh-t, avslutter Karlsson.

På slutten av visningen fikk Karlsson også på teatralsk vis kastet en pai i ansiktet sitt.

Hva tenker du om kolleksjonen?

Les også: Dette er årets hotteste tilbehør

Siste artikler

Her får du juletallerken og julekos i Oslo

Når desember endelig legger sitt myke vinterteppe over Oslo, skjer det noe helt spesielt i byen. Gatene fylles...

Skoene vi ønsker oss til julebordet

Julebordsesongen er rett rundt hjørnet - og til det perfekte antrekket, er det perfekte skoparet et must. Mens...

Holzweiler vender tilbake til København, etter internasjonal suksess i London

Copenhagen Fashion Week lanserer denne sesongen den nye utmerkelsen CPHFW Homecoming Slot, og det norske merket Holzweiler blir...

Djerf Avenue inntar Selfridges med ny pop-up

Det svenske motemerket Djerf Avenue, grunnlagt av innholdsskaper og entreprenør Matilda Djerf, vender tilbake til London med sin...

Dette kan du finne på i Oslo i helgen

Enda usikker på hva du skal finne på i helgen? Hva med å sette i gang julestemningen på...

Comprimé: Kapselgarderoben som tåler livet

Comprimé kombinerer tidløs stil med funksjonelle materialer - og vil gjøre det enklere å kle seg godt hver...

Kjendisinvestor investerer i Lululemon

Den amerikanske investoren Michael Burry, best kjent fra filmen The Big Short og for sin rolle i å...

6 trender vi ser overalt akkurat nå

Fra catwalkene i Paris til gatene i Oslo - denne sesongen handler mote om varme, volum og tekstur....