Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Astrid S lanserer klesmerke
Alle foto: Sara Abraham

Astrid S lanserer eget klesmerke

Ikke alene om å ta merch et steg videre.

Fruit of the Loom-t-skjorter med trykk i kvalitet som går bort etter to ganger i vask til designklær i økologisk bomull. Band- og artistmerch er ikke lenger hva det en gang var.

Nå lanserer Astrid S sitt eget mer bærekraftig klesmerke, eller merch om du vil.

Limted edition-kolleksjonen Leave it beautiful består av hele ti ulike plagg i som hoodies, t-skjorter, bukser, gensere og shorts, i tillegg til caps og totebag. Alt i økologisk bomull.

Astrid S lanserer klesmerke

Med en hoodie til 699 som det dyreste plagget i kolleksjonen og personlige detaljer som fødselsåret og postnummeret til hjembyen hennes, Berkåk, er dette noe litt annet enn man kanskje er vant med når det kommer til bandmerch. Kolleksjonen selges på artistens egen nettside og hos motebutikken YME i Oslo.

Astrid S lanserer klesmerke

– Stor stas at YME er med på lanseringen av kolleksjonen som er en forlengelse av Leave it beautiful-universet, sier Astrid, som er kreativ leder i by Astrid.

Selskapet by Astrid AS som artisten har startet sammen med bærekraftsfirmaet eco.logic skal altså skape mer miljøvennlig merch og andre produkter til hennes univers. Eco.logic står for merker som prisbelønte Envelope1976 med Celine Aagaard i spissen.

Lanserer klesmerke

– Det er utrolig bra at forbilder som Astrid er med på å sette en mer bærekraftig retning for klesbransjen. Astrid er veldig kreativ, og har masse ideer. Det er inspirerende at hun som ung artist tør å utfordre konvensjonell produksjon i en av de mest forurensende industriene vi har, sier Pia Nordskaug, daglig leder i eco.logic og by Astrid.

Astrid S lanserer klesmerke

Harm og Hegseth tar steget videre

Men Astrid S er ikke alene om å lanserer sitt eget merke.

Også den folkekjære humorduoen Harm og Hegseth med Morten Hegseth og Vegard Harm i spissen lanserer eget klesmerke Lyx & Mys som skal selges hos multibrandbutikken F5 i Oslo. Også denne i samarbeid med eco.logic.

Den første kolleksjonen slippes søndag, og er en loungewear-kolleksjon bestående av comfy t-skjorter og hoodies, i tillegg til en totebag. Den er inspirert av da duoen var misunnelige på svenske influencere som levde livet i sus og dus under korona mens Norge var i lockdown.

Luksus- og kosetemaet kommer inn med påtrykk som «lyx & mys», «njuta på» – svensk for å nyte, og østers-trykk. Det er Siri Pallesen som har stått for designet til Harm og Hegseth og kolleksjonen er produsert i Tyrkia.

Les også: Det norske streetwear-merket er blitt en snakkis

Siste saker

Mest lest nå
Les mer