Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

Adidas resirkulerer supermodellen i ny kampanje

(Skjermbilde via YouTube)

(Skjermbilde via YouTube)



Designere kjemper med kvessede klør om å komme med et helt nytt og spennende produkt, men noen ting forblir bare evige klassikere. Av og til er det flaks, mens det andre ganger er gjennomført markedsføring som skal til for at en sko ender opp som ikon.

Da designer Phoebe Philo avsluttet Célines vår/sommer-visning 2011 ved å tre utpå catwalken i et par Stan Smiths, kastet hun virkelig bensin på det brennende engasjementet rundt sneakers. Markedssjef Jon Wexler uttalte seg i ettertid takknemlig til The Guardian, der han mener Philo gjorde skoen akseptabel for kvinner siden den nå ble assosiert med luksusmerket.

Les også: Dette er appen for ekte sneakerheads

Denne gangen gjør Adidas jobben selv og henter inn et annet stil-ikon, nemlig Kate Moss. Klassikeren «Gazelle» er på god vei til å bli den nye it-skoen, men istedenfor å lage en helt ny kampanje har sportsmerket latt den digitale kunstneren, Doug Abraham, leke seg med et fotografi av Moss fra 1993. Dette året fikk skoen som først kom ut på 60-tallet et tyngre design og ifølge de tre stripers konsulent og kurator, Gary Aspden, har Moss fortalt ham at hun alltid har vært en Adidas-jente.

– Som «Gazelle», er Kate Moss like relevant i 2016 som hun var på 90-tallet. Derfor fungerer bildet så bra, sier Aspden til Business of Fashion.

Screen Shot 2016-06-27 at 23.00.43



Les også: Adidas flytter tilbake

Les også
Pizza og sushi er overalt på Instagram - hva er greia?

Siste saker

Mest lest nå
Les mer