Adidas teamer opp med Beyoncé

Publisert:

Del innlegg:

Skal lage sko- og kleskolleksjon i tillegg til å relansere Ivy Park.

Torsdag ettermiddag slapp den tyske sportsgiganten meganyheten om et samarbeid med Beyoncé. Det skal bestå av både klær, sko og ikke minst en relansering av artistens eget klesmerke, Ivy Park.

Les også: Oslo-jenter for Beyoncé

Beyoncé, som kaller det «tidenes partnerskap», sier følgende i en uttalelse:

«Adidas har hatt stor suksess når det kommer til å pushe kreative grenser. Vi deler en filosofi som setter kreativitet, vekst og sosial bevissthet først».

Hun sier videre at hun «ser frem til å relansere og utvide Ivy Park på en global skala». Ifølge Adidas er det Beyoncé som skal fortsette å styre merket som hun i fjor kjøpte tilbake fra Topshop-sjef Philip Green etter anklager om seksuell trakassering.

Samarbeidet skal omfatte både nye produkter – fra performance til livsstil – samt et program med fokus på å styrke den neste generasjonen utøvere, skapere og ledere.

«Beyoncé er en ikonisk skaper, men har også bevist at hun er en business-leder, og sammen har vi muligheten til å inspirere til forandring og styrke den neste generasjonen av skapere», sier Eric Liedtke i Adidas.

Hovedbilde via Vogue

Les også: Celine Dion inntar skjønnhetsbransjen

Siste artikler

Louis Vuitton Ski: 70-talls silhuetter og norsk strikk

Louis Vuitton har lansert LV Ski 2025, og er inspirert av både 70-talls silhuetter og norsk strikk. Motehuset har...

Test av julekalendere del 2: Hvilken er best?

Høsten er her, og med den kommer starten på årets jaktsesong; jakten på den perfekte skjønnhetskalenderen. Mange av de...

Helgetips: Høstfest og Halloween-verksted i Oslobukta

Lørdag 18. oktober blir det høststemning i Oslobukta når området fylles med lokale smaker, kreative aktiviteter og familieglede....

Denne jakken er overalt nå

Moteverdenens kuleste motehus har talt: Militærjakken er tilbake for fullt. Blant trendsetterne har militærjakken allerede vært tilbake en stund,...

Victorias Secret Fashion Show er tilbake

Etter den store gjenlanseringen i fjor gjør Victoria’s Secret Fashion Show comeback igjen i 2025. Den nye versjonen...

Varner snur etter tungt år – satser på herreklær og digital vekst

Etter flere svake år og dyrekjøpte erfaringer med ungdomsmote forsøker klesgiganten Varner nå å reposisjonere seg. Selskapet, som...

Taylor Swift får gjennomgå for sitt nye album

Taylor Swift har gitt ut sitt tolvte studioalbum The Life of a Showgirl, og reaksjonene lot ikke vente...

Ferner Jacobsen og Barbour: Tradisjon møter trend

Det finnes merker og motehus som overlever fordi de klarer det aller vanskeligste: Å være tro mot sine...