– Å se produktene hos Vogue er en drøm som har gått i oppfyllelse

Publisert:

Del innlegg:

Debuterte norsk smykkemerke under den danske moteuka.

Her hjemme har mange allerede falt for de glitrende og ekstravagante øredobbene signert Pearl Octopussy.

Forrige uke gjorde det norske smykkemerket med FWSS-designer Cathrine Børter i spissen debut under den danske moteuka.

Oppdaget på Instagram

Torsdag viste danske Baum und Pferdgarten sin AW19-kolleksjon i den danske hovedstaden. Med denne visningen feiret suksessmerket sitt 20-årsjubileum. For anledningen var modellene kledd i plagg pyntet med store brosjer fra Pearl Octopussy. De glitrende øredobbene som er blant merkets signaturprodukter var også godt synlig i ørene til modellene.

Cathrine Børter

Børter forteller til Melk & Honning at det var Baum und Pferdgartens stylist Rikke Wackerhausen som tok kontakt for å se på mulighetene for et samarbeid. Hun hadde lagt merke til smykkene på Instagram, og ønsket å sette Børter i kontakt med designerne bak merket, Rikke Baumgarten og Helle Hestehave.

– De plukket ut det de likte, og så tilpasset jeg alt slik at det skulle passe inn i kolleksjonen deres. Jeg tror de falt for det litt skulpturelle og eksentriske ved smykkene. De er jo full av perler og krystaller, men de er likevel ganske minimalistiske i sin form, sier Børter til Melk & Honning.

Bilder på Vogue

Hun forteller at Danmark til nå har vært et helt nytt marked, men at hun i etterkant av visningen har fått tilbakemeldinger fra både enkeltpersoner og butikker som er interessert i smykkene. Det er både gøy og spennende, forteller hun.

Kort tid etter visningen ble også bildene fra kolleksjonen publisert hos Vogue Runway.

– Jeg må si at det var veldig, veldig gøy å se. På mange måter vil jeg si at livet mitt er design, og at skapertrangen bare blir større. Jeg vet at jeg vil jobbe med dette resten av livet, så det å få denne anerkjennelsen og se produktene sine hos Vogue er i seg selv en drøm som har gått i oppfyllelse, avslutter Børter.

Alle bilder via Baum und Pferdgarten.

Les også: Høydepunktene fra den danske moteuken

Siste artikler

Taylor Swift får gjennomgå for sitt nye album

Taylor Swift har gitt ut sitt tolvte studioalbum The Life of a Showgirl, og reaksjonene lot ikke vente...

Ferner Jacobsen og Barbour: Tradisjon møter trend

Det finnes merker og motehus som overlever fordi de klarer det aller vanskeligste: Å være tro mot sine...

Slik er Jonathan Andersons nye Dior

Under moteuken i Paris var det en rekke spennende visninger på agendaen - én av dem: Jonathan Andersons...

Stjernenes beste antrekk fra Dior-visningen

Da Jonathan Anderson viste sin første ready-to-wear-kolleksjon som kreativ leder hos Dior, var det et stjernespekket publikum til...

Armani ser etter ny eier – L’Oréal er blant kandidatene

Armani har begynt å lete etter en kjøper. Det som i mange år har vært et av de...

Zara Larsson lanserer intimmerke

Popstjernen Zara Larsson utvider sitt kreative univers; denne gangen utenfor scenen. I høst lanserer hun MAIN ROSE, et...

– Dette er Norges beste kasjmirklær

Det nye klesmerket Mawei Cashmere lanserte sin første kolleksjon for kort tid siden, og markerte lanseringen av merket...

Alexandra Joner lanserer hudpleieserie

Med glød, glam og ekte hudpleieglede lanserer Alexandra Joner sin egen hudpleieserie. PREPPd er en leken, men seriøs...