Streetwear-merke lanserer sin første damekolleksjon

Publisert:

Del innlegg:

Det norske Streetwear-merket YÔKE lanserer sin førstedamekolleksjon: «Yôke Female»

«Som en naturlig utvikling av merkevaren Yôke, er vi stolte av å introdusere Yôke Female; vår første kolleksjon til kvinner bestående av 14 stilrene og sofistikerte signaturplagg.
Kolleksjonen vil være tilgjengelig på nett og i utvalgte Junkyard-butikker den 10. oktober
2024″, skriver Yoke i en pressemelding.

Yôke Female: Sofistikert skandinavisk design


– Vi begynner i det små og ønsker å vokse organisk, akkurat som vi gjorde på herresiden. Yôke
Female er en kolleksjon som består av 14 plagg, for komplette antrekk fra topp til tå, sier
Nicklas.

– Fokuset vårt er på tidløse plagg, med materialer i alt fra fin merinoull og mohair til lammeull
og dun, legger han til.

Kolleksjonen for AW24 vil inneholde poplinskjorter, topper, strikkegensere og bukser som kan
kombineres med enten en ullkåpe eller en lang, dunfylt pufferjakke. Silhuettene er komfortable
og avslappede, men likevel sofistikerte.

Fokuserer på design som varer lenge

Yôke ble startet i 2020 basert på idéen om å balansere hverdagsgarderoben. Navnet var et
naturlig valg for å symbolisere fordelingen og balansen mellom personlig stil og
hverdagsplagg.


– Med estetikken som gjør klærne våre anvendelige til mange ulike anledninger, tror vi på
tidløst design og rimelige investeringer i klær, forklarer Nicklas Nurmi, design manager i
Junkyard.

– Vi jobber for åpenhet og ærlighet i vårt design for å gjøre det enklere for våre kunder å ta
bevisste valg. Vi fokuserer også på design som varer lenge og har god kvalitet. Vi kaller det
«Small Efforts – Altered Future», sier han.

Siste artikler

Test av julekalendere del 2: Hvilken er best?

Høsten er her, og med den kommer starten på årets jaktsesong; jakten på den perfekte skjønnhetskalenderen. Mange av de...

Helgetips: Høstfest og Halloween-verksted i Oslobukta

Lørdag 18. oktober blir det høststemning i Oslobukta når området fylles med lokale smaker, kreative aktiviteter og familieglede....

Denne jakken er overalt nå

Moteverdenens kuleste motehus har talt: Militærjakken er tilbake for fullt. Blant trendsetterne har militærjakken allerede vært tilbake en stund,...

Victorias Secret Fashion Show er tilbake

Etter den store gjenlanseringen i fjor gjør Victoria’s Secret Fashion Show comeback igjen i 2025. Den nye versjonen...

Varner snur etter tungt år – satser på herreklær og digital vekst

Etter flere svake år og dyrekjøpte erfaringer med ungdomsmote forsøker klesgiganten Varner nå å reposisjonere seg. Selskapet, som...

Taylor Swift får gjennomgå for sitt nye album

Taylor Swift har gitt ut sitt tolvte studioalbum The Life of a Showgirl, og reaksjonene lot ikke vente...

Ferner Jacobsen og Barbour: Tradisjon møter trend

Det finnes merker og motehus som overlever fordi de klarer det aller vanskeligste: Å være tro mot sine...

Slik er Jonathan Andersons nye Dior

Under moteuken i Paris var det en rekke spennende visninger på agendaen - én av dem: Jonathan Andersons...