Nå skal alle ha dette armbåndet

Publisert:

Del innlegg:

– Det var bare et spørsmål om tid.

Det italienske smykkemerket Nomination er kjent for sine leddarmbånd som kan skreddersys med å tilføre firkantete ledd, som finnes i mange ulike ikoner.

Armbåndene hadde sin storhetstid på slutten av 1990-tallet og tidlig 2000-tallet. Trenden døde ut, som trender ofte gjør.

Men gjett hva? Akkurat da vi trodde de var forsvunnet for godt, gjør leddarmbåndene et stilig comeback etter og ha blitt relansert i Norge i fjør høst.

Spesielt på TikTok trender armbåndene, der mange millennials og Gen Z viser de frem.

Infinity i Bergen begynte å selge Nomination armbånd fra midten av november i fjor. De har enerett på de i Bergen sammen med en annen gullsmed.

Butikkeieren Anita Lekven bekrefter til Melk & Honning at de har solgt masse, spesielt opp mot julen.

Infinity har solgt cirka tre tusen deler med charms og basearmbånd.

Grunnen for at de har blitt så populære mener Lekven er at det ikke koster så mye, og er en fin gave å ønske seg til enten bursdag eller jul.

– Ikke minst elsker folk at de kan lage sitt individuelle utrykk!

– De kan kjøpe charms som betyr noe for de personlig og derfor blir hvert armbånd unikt, med en egen betydning for den som bærer det. Noen kunder har også bestemt seg for å kjøpe nye charms når de har klart noe bra, som en belønning. Jeg synes dette er en fin idé, da betyr hver enkelt charms enda mer, forteller Lekven.

Hvem er det som kjøper Nomination armbånd?

– De er for alle! Armbåndene er unisex og vi har kunder i alle aldre som kjøper de.

BYGG DIN EGEN: Etterhvert byttes blanke ledd ut med ulike ikoner. Foto: Melk & Honning

– Man har ikke rukket å glemme følelsen av huden som klemmes mellom disse charmsene, før de populære leddarmbåndene gjør comeback, forteller skribent og konsulent Camilla Christensen Göthlin til Melk & Honning.

Det er en spesiell grunn for at akkurat disse leddarmbåndene har kommet tilbake.

– Moten fra 90- og 2000-tallet har lenge preget trendbildet, og på catwalken hos blant annet Chanel og Dior, har vi tidligere sett armbånd med påhengte charms.

– Det var med andre ord bare spørsmål om tid før også Nomination-armbåndene ville returnere til trendbildet, forklarer hun.

Göthlin mener at nå er det en ny generasjon sin tur til å bygge opp armbåndene etter deres egen personlighet. Og de som allerede har opplevd trenden tidligere, kan lete de frem i gamle smykkeskrin.

Tror du dette er en trend som vil vare?

– Dette er bare nok et eksempel på at trender går i sykluser. De kommer og går, så kommer de tilbake igjen. Så ikke kvitt deg med noe, avslutter Göthlin.

Les også: Kitty Cut er årets sveis

Siste artikler

UGG kombinerer to av årets største trender – og vi MÅ ha dem!

Ballerinasko og UGGs, to klassikere på hver sin sesong, har nå smeltet sammen i én overraskende og genial...

Svært skjønnhetssalg til L’Oréal

At skjønnhet kan være stor business, er det liten tvil om. Nå bekreftes ryktene som lenge har sirkulert...

Mikela Beck lanserer RELY: – Hudpleie skal være ekte, ærlig og ukomplisert

Etter flere år som en av Norges mest innflytelsesrike stemmer innen hudpleie, har hun endelig tatt steget mange...

Louis Vuitton Ski: 70-talls silhuetter og norsk strikk

Louis Vuitton har lansert LV Ski 2025, og er inspirert av både 70-talls silhuetter og norsk strikk. Motehuset har...

Test av julekalendere del 2: Hvilken er best?

Høsten er her, og med den kommer starten på årets jaktsesong; jakten på den perfekte skjønnhetskalenderen. Mange av de...

Helgetips: Høstfest og Halloween-verksted i Oslobukta

Lørdag 18. oktober blir det høststemning i Oslobukta når området fylles med lokale smaker, kreative aktiviteter og familieglede....

Denne jakken er overalt nå

Moteverdenens kuleste motehus har talt: Militærjakken er tilbake for fullt. Blant trendsetterne har militærjakken allerede vært tilbake en stund,...

Victorias Secret Fashion Show er tilbake

Etter den store gjenlanseringen i fjor gjør Victoria’s Secret Fashion Show comeback igjen i 2025. Den nye versjonen...