Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

94-årig moteikon lanserer egne emojis

Screen Shot 2016-06-21 at 15.15.52

I en alder av 94 år lanserer stilikonet Iris Apfel til høsten en kleskolleksjon i samarbeid med Macy’s I.N.C. For å promotere kleskolleksjonen gjør Apfel som mange andre i bransjen har gjort den siste tiden – nemlig lansere sine «emojis». Moteikonet følger fotsporene til blant annet Kim Kardashian West og Karl Lagerfeld.

Apfel, som verken har Snapchat eller Instagram, bryr seg ikke så mye om «emojiene», men gjør det for å tilfredstille ungdommen, skriver Fashionista.

Kolleksjonen, «Iris Meets I.N.C.», er inspirert av 60-tallet, og vil bestå av klær og tilbehør som er passende for den utvalgte tidsepoken – som A-line skjørt, utsvingte bukser, kjoler, og selvfølgelig noen store armbånd i typisk Iris-stil.

Til tross for alderen har Apfel, som opprinnelig er interiørdesigner, mye i på gang. Tidligere i år lanserte hun armbånd med flere teknologiske attributter, og i 2014 var hun aktuell med dokumentaren som omhandlet henne selv.

Kleslinjen skal ikke være til eldre damer, men heller tiltrekke seg den yngre generasjonen – men Apfel påpeker at også damer i hennes alder kan ikle seg kolleksjonen fordi den er så alsidig.

– Den eneste som er «off-limits» er miniskjørt og veldig armløse plagg, som jeg ikke synes er passende for en eldre kvinne, forteller stilsikre Apfel til WWD.

Les også: Kjendis-tvillingene fyller 30 – se stilutviklingen

Les også
Streetwear-merke lanserer sin første damekolleksjon

Siste saker

Mest lest nå
Les mer