Fra Victoria’s Secret comeback, til Vollan-tvillingenes nye strikk-samarbeid – her er 5 motenyheter du kan ha gått glipp av.
Rhode lanseres på Sephora

Tidligere i år ble det klart at Rhode skal lanseres på Sephora i høst. Foreløpig vet vi kun at sminke- og hudpleiemerket lanseres på Sephora i USA og Canada denne høsten, og senere i år på Sephora UK. For USA og Canada vil Rhode bli tilgjengelig på nett og i butikk fra 4. september, mens i Storbritannia er det enda ikke satt en dato. Det er heller ikke annonsert nøyaktig hvilke produkter som kommer til å være tilgjengelig.
Hailey Bieber’s (tidligere) Rhode er kjent for sin «Glazing Milk» og «Peptide lip treatment». I mai ble det klart at dupe-favoritten E.l.f. Cosmetics hadde kjøpt Rhode for en milliard amerikanske dollar.
Vollan x Sandnes Garn

Idunn og Sofie Vollan teamer opp med Sandnes Garn om en ny «Vollan»-genser. I over ett år har Sandnes Garn og tvillingene jobbet side om side, fra første idé og garnprøver, helt til siste masken var satt. Resultatet? «Vollan»-genseren. En genser med et design som forener slow fashion og trender, samt historie og nåtid, og personlighet og tidløshet. Genseren er skapt i kvalitetsgarnene Børstet Alpakka og Tynn Silk Mohair.
Genseren er laget for å kunne bæres like naturlig i New Yorks gater som på en fjellhytte i Hemsedal, ifølge pressemeldingen.
– Som norske søstre føltes det både naturlig og riktig å samarbeide med en lokal og tradisjonsrik garnprodusent. Reisen har vært fantastisk – vi har fått se hele prosessen fra sau til ferdig garnnøste, og møtt de utrolig dyktige menneskene bak kulissene hos Sandnes Garn, forteller Idunn og Sofie Vollan.
All-In endrer navn

All-In lanserte i går på Instagram at merket endrer navn til August Barron. Det er ti år siden Benjamin Barron og norske Bror August lanserte første utgave av magasinet All-In.
– Vi begynte å lage klær etter å ha samlet på tøy vi fant på bruktmarkeder, og sydde dem om for en editorial for magasinet. Denne måten å jobbe på har fortsatt å inspirere oss gjennom årene og ledet oss til hvor vi er i dag. August Barron er en kombinasjon av navnene våre, og reflekterer mer nøyaktig hva slags merke vi har utviklet oss til å bli, skriver de på Instagram.
August og Barron takker for støtten til prosjektet, og vektlegger hvor viktig støtten og samarbeidene har vært for merket.
All-In – nå August Barron – er nominert til den prestisjetunge LVMH-prisen som deles ut i september.
Louis Vuitton lanserer sminke

Louis Vuitton lanserer sin første sminkekolleksjon skapt av Louis Vuittons kreative direktør for kosmetikk, Dame Pat McGrath. Kolleksjonen tilbyr et utvalg av 55 nyanser av LV Rouge-leppestifter, 10 nyanser av LV Baume-leppepomader og 8 ulike LV Ombres øyenskyggepaletter.
Kampanjen ble lansert på Louis Vuittons digitale plattformer 20. august, og sminkekolleksjonen lanseres i utvalgte Louis Vuitton-butikker og på louisvuitton.com 29. august.
Prisen for leppestiftene og leppepomadene ligger på $160 (ca. 1600 NOK, mens øyenskyggepallettene koster $250 (ca. 2540 NOK).
Victoria’s Secret returnerer – igjen

Etter en seks års pause, returnerte Victoria’s Secret til runwayen i fjor høst. Nå er undertøysmerket klar for en ny runde ned catwalken denne høsten. Relanseringen av showet i fjor var en del av en strategi for å generere nødvendig oppmerksomhet rundt merket, som i flere år har måttet konkurrere med merker som Skims, ifølge Business of Fashion. Foreløpig har ikke Victoria’s Secret røpet detaljer rundt showet, utenom en teaser på deres sosiale medier postet i juli. «Lys, kamera, angels: The Victoria’s Secret Fashion Show returnerer» skriver merket under teaseren.