5 motenyheter du kan ha gått glipp av

Fra Victoria’s Secret comeback, til Vollan-tvillingenes nye strikk-samarbeid – her er 5 motenyheter du kan ha gått glipp av.

Rhode lanseres på Sephora

Tidligere i år ble det klart at Rhode skal lanseres på Sephora i høst. Foreløpig vet vi kun at sminke- og hudpleiemerket lanseres på Sephora i USA og Canada denne høsten, og senere i år på Sephora UK. For USA og Canada vil Rhode bli tilgjengelig på nett og i butikk fra 4. september, mens i Storbritannia er det enda ikke satt en dato. Det er heller ikke annonsert nøyaktig hvilke produkter som kommer til å være tilgjengelig.

Hailey Bieber’s (tidligere) Rhode er kjent for sin «Glazing Milk» og «Peptide lip treatment». I mai ble det klart at dupe-favoritten E.l.f. Cosmetics hadde kjøpt Rhode for en milliard amerikanske dollar.

Vollan x Sandnes Garn

Foto: Julie Pike

Idunn og Sofie Vollan teamer opp med Sandnes Garn om en ny «Vollan»-genser. I over ett år har Sandnes Garn og tvillingene jobbet side om side, fra første idé og garnprøver, helt til siste masken var satt. Resultatet? «Vollan»-genseren. En genser med et design som forener slow fashion og trender, samt historie og nåtid, og personlighet og tidløshet. Genseren er skapt i kvalitetsgarnene Børstet Alpakka og Tynn Silk Mohair.

Genseren er laget for å kunne bæres like naturlig i New Yorks gater som på en fjellhytte i Hemsedal, ifølge pressemeldingen.

– Som norske søstre føltes det både naturlig og riktig å samarbeide med en lokal og tradisjonsrik garnprodusent. Reisen har vært fantastisk – vi har fått se hele prosessen fra sau til ferdig garnnøste, og møtt de utrolig dyktige menneskene bak kulissene hos Sandnes Garn, forteller Idunn og Sofie Vollan.

All-In endrer navn

Foto: LVMH PRIZE

All-In lanserte i går på Instagram at merket endrer navn til August Barron. Det er ti år siden Benjamin Barron og norske Bror August lanserte første utgave av magasinet All-In.

– Vi begynte å lage klær etter å ha samlet på tøy vi fant på bruktmarkeder, og sydde dem om for en editorial for magasinet. Denne måten å jobbe på har fortsatt å inspirere oss gjennom årene og ledet oss til hvor vi er i dag. August Barron er en kombinasjon av navnene våre, og reflekterer mer nøyaktig hva slags merke vi har utviklet oss til å bli, skriver de på Instagram.

August og Barron takker for støtten til prosjektet, og vektlegger hvor viktig støtten og samarbeidene har vært for merket.

All-In – nå August Barron – er nominert til den prestisjetunge LVMH-prisen som deles ut i september.

Louis Vuitton lanserer sminke

Foto: Steven Meisel

Louis Vuitton lanserer sin første sminkekolleksjon skapt av Louis Vuittons kreative direktør for kosmetikk, Dame Pat McGrath. Kolleksjonen tilbyr et utvalg av 55 nyanser av LV Rouge-leppestifter, 10 nyanser av LV Baume-leppepomader og 8 ulike LV Ombres øyenskyggepaletter.

Kampanjen ble lansert på Louis Vuittons digitale plattformer 20. august, og sminkekolleksjonen lanseres i utvalgte Louis Vuitton-butikker og på louisvuitton.com 29. august.

Prisen for leppestiftene og leppepomadene ligger på $160 (ca. 1600 NOK, mens øyenskyggepallettene koster $250 (ca. 2540 NOK).

Victoria’s Secret returnerer – igjen

Victoria's Secret

Etter en seks års pause, returnerte Victoria’s Secret til runwayen i fjor høst. Nå er undertøysmerket klar for en ny runde ned catwalken denne høsten. Relanseringen av showet i fjor var en del av en strategi for å generere nødvendig oppmerksomhet rundt merket, som i flere år har måttet konkurrere med merker som Skims, ifølge Business of Fashion. Foreløpig har ikke Victoria’s Secret røpet detaljer rundt showet, utenom en teaser på deres sosiale medier postet i juli. «Lys, kamera, angels: The Victoria’s Secret Fashion Show returnerer» skriver merket under teaseren.