Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Foto: Instagram/ @vikinga.latina
Foto: Instagram/ @vikinga.latina

5 kjappe motenyheter: Har du gått glipp av dette?

Se hvilken norsk stjerne som dukket opp i Paris, Paloma Wool feirer 10 år og Balenciaga er tilbake i rampelyset.

Med spalten «5 kjappe motenyheter» skal vi i Melk & Honning sørge for at du enkelt og raskt kan holde deg oppdatert på det som skjer i bransjen.

Heng på videre for much needed påfyll av motenyheter.

Renate Reinsve på rød løper for Louis Vuitton sin SS24-visning.

Ukens første nyhet i 5 kjappe er at vår alles Renate Reinsve dukket opp i Paris under Fashion Week.

Skuespilleren var en selvskreven gjest under Louis Vuitton sin SS24-visning. De siste årene har hun hatt et tett forhold til det franske motehuset. Tilbake i 2022 frontet Reinsve også en kampanje for luksusmerket.

5 kjappe motenyheter. Renate Reinsve i Paris. Foto: Louis Vuitton
Renate Reinsve i Paris. Foto: Louis Vuitton

En av ukens 5 kjappe motenyheter er at Paloma Wool feiret 10 år i Paris.

Det spanske merket presenterte sin SS24-kolleksjon i Paris den 30. september. I år feirer Paloma Wool ti år. Designer Paloma Lanna samarbeidet med Carlota Guerrero for en visning som utforsker skjønnhet i aldring og vår hypotetiske fremtid.

– Jeg var ute etter å finne en balanse mellom elegante og slående plagg med det uformelle. Det er en balanse jeg har lett etter lenge, fordi det er slik jeg liker å kle meg. Jeg hater å føle meg overdressed, sier Lanna til HypeBae.

I SS24 kolleksjonen til Paloma Wool ser vi alt fra metallstrikk kombinert med silke, smykkebelter, skjorter, matchende sett, mesh topper, skjørt over bukse og sofistikerte silhuetter med feminine detaljer.

Paris vil alltid være Paloma Wool sitt andre hjem.

– Det er en drøm å være her, og jeg føler at stilen vår passer veldig bra her. Det elegante, fargene, lyset i denne byen er som fargen du kan se i kolleksjonene våre, uttaler Lanna.

5 kjappe motenyheter. Grønt sett fra Paloma Wool sin SS24-visning. Foto: Instagram/ @palomawool
Grønt sett fra Paloma Wool sin SS24-visning. Foto: Instagram/ @palomawool
Dristig og unike topper ble vist frem på catwalken. Foto: Instagram/ @palomawool
Dristig og unike topper ble vist frem på catwalken. Foto: Instagram/ @palomawool
Skjørt over bukse ser ut til å være i motebildet en stund til. Foto: Instagram/ @palomawool
Skjørt over bukse ser ut til å være i motebildet en stund til. Foto: Instagram/ @palomawool
Små topper og korte skjørt vil vi se mer av neste sesong. Foto: Instagram/ @palomawool
Små topper og korte skjørt vil vi se mer av neste SS-sesong. Foto: Instagram/ @palomawool

Tyler, The Creator gjør sin bestselgende parfyme tilgjengelig for flere.

Artisten har lenge vært kjent for sin musikk og sin unike stil. For nesten to år siden startet han sitt eget luksusmerke, Golf le Fleur.

I likhet med hiphop-artistene Pharrell Willams og Kanye West, har Tyler Gregory Okonma – bedre kjent som Tyler, the Creator – dyrket en unik estetikk og bygget et livsstilsmerke, mens han har laget ny musikk.

Den Grammy-vinnende artisten er mest kjent for sin moteinnflytelse, med tette bånd til avdøde Virgil Abloh og Supreme.

Ifølge Business of Fashion fortsetter luksusmerket til Tyler, The Creator å vokse, – og nå tar musikeren og designeren en ny tilnærming til skjønnhetsproduktene han selger.

Artisten gjør sin bestselgende parfyme, French Waltz, tilgjengelig for flere – og utvider med en rekke fysiske forhandlere.

Hele ti Neiman Marcus-butikker vil selge parfymen, samtidig som den blir tilgjengelig i Dover Street Parfums Market i Paris og en rekke andre uavhengige butikker globalt.

Merket håper å vokse engroshandelen til 20 prosent av den totale omsetningen, opp fra 10 prosent i dag.

5 kjappe. Tyler, the Creator er kjent for sin unike og inspirerende stil. Foto: Instagram/ @feliciathegoat
Tyler, the Creator er kjent for sin unike og inspirerende stil. Foto: Instagram/ @feliciathegoat
5 kjappe. Golf le Fleur sin bestselgende parfyme, French Waltz. Foto: Instagram/ @lefleur
Golf le Fleur sin bestselgende parfyme, French Waltz. Foto: Instagram/ @lefleur

Balenciaga med personlig visning under Paris Fashion Week.

Siden Balenciaga sin kontroversielle kampanje i fjor vinter har merket tatt et skritt tilbake for å revurdere sine prioriteringer.

Ifølge HypeBeast har kreativ direktør, Demna Gvasalia, tatt seg tid til en liten pause for å reflektere, med fokus på grunnleggende mote og designkunst.

Balenciaga sin visning for SS24 var teatralsk og storstilt, og en rekke av Demnas venner og familie gikk på catwalken.

«Dette showet er en refleksjon av Demnas verden og identitetene som utgjør samfunnet hans,» stod det i shownotatene.

Det store lokalet inneholdt en scene med rød løper og velurgardiner.

Designerens mor åpnet showet. På catwalken fikk vi også se stjerner som Kim Kardashian, Amanda Lepore og Paloma Elsesser. Demna sin ektemann, BFRND, avsluttet showet i en resirkulert brudekjole.

Demna sin ektemann, BFRND. Foto: Instagram/ @balenciaga
Demna sin ektemann, BFRND. Foto: Instagram/ @balenciaga

Den norske modellen, Inti Wang, gikk også på catwalken for Balenciaga i Paris.

Wang har et godt forhold til Balenciaga. Modellen har gått på catwalken for luksusmerket en rekke ganger tidligere, og også frontet flere kampanjer.

I 2019 debuterte han for Balenciaga på catwalken under moteuken i Paris. Året etter frontet han igjen Balenciaga. Da som en karakterer i et dataspill for AW’21-kolleksjonen, som fikk navnet Afterworld: The Age of Tomorrow  i samarbeid med det elektriske bilmerket Polestar.

Wang var også en del av Balenciagas første couture-show på 53 år i 2021. I 2022 var modellen en del av couture-showet til Balenciaga, og gikk på catwalken med en rekke store superstjerner. Samme år gikk Wang i Balenciaga sin SS23-visning. For høsten 2022 var Wang også en av luksusmerkets kampanjemodeller.

Inti Wang for Balenciaga. Foto: Instagram/ @balenciaga
Inti Wang for Balenciaga. Foto: Instagram/ @balenciaga

Kendall Jenner og Bad Bunny gjør det offisielt i en kampanje for Gucci.

Ukens siste nyhet i 5 kjappe er at Kendall Jenner og Bad Bunny stiller sammen i kampanje for det italienske motehuset.

Ingen av stjernene har noen gang snakket offentlig om forholdet. Dette vil vi si er en meget kreativ og ekslusiv måte å bli Instagram-offisielle på.

Paret poserte sammen i en kampanje for Gucci sin Gucci Valigeria bagasje. Kampanjen ble fotografert på flyplassen, – og Gucci deler både video og en rekke bilder av paret.

Bad Bunny med Kendall Jenner på en bagasjevogn. Foto: Instagram/ @gucci
Bad Bunny med Kendall Jenner på en bagasjevogn. Foto: Instagram/ @gucci
Her er paret lang mer sersiøse. Kledd i Gucci fra topp til tå. Foto: Instagram/ @gucci
Her er paret lang mer sersiøse. Kledd i Gucci fra topp til tå. Foto: Instagram/ @gucci

Les også: De 5 mest verdifulle motemerkene i verden

Siste saker

Mest lest nå
Les mer