Kylie Jenner fronter ny kampanje, Adidas tenker nytt etter Yeezy og Zalando kommer med en inkluderende skokolleksjon.
Med spalten «5 kjappe motenyheter» skal vi i Melk & Honning sørge for at du enkelt og raskt kan holde deg oppdatert på det som skjer i bransjen.
Heng på videre for much needed påfyll av motenyheter.
Zalando med inkluderende skokolleksjon
I dag, 8. mai, slipper Zalando skokolleksjonen «Walk a Mile» sammen med syv designermerker.
Zalando har inngått samarbeid med norske Holzweiler, Filling Pieces, Rejina Pyo, MISBHV, Elleme, GCDA og Ekchaus Latta. Totalt består kolleksjonen av 14 par sko, inkludert boots, sko med hæler, tresko og loafers.
Kolleksjonen setter søkelyset på designermerker som driver endring ved å gi kundene muligheten til å kjøpe designersko i et større utvalg av størrelser.
Skoene vil være tilgjengelig i størrelse 35 til 46.
– Veien til inkludering starter med å gå en mil i andres sko. Det passende navnet til «Walk a Mile»-kampanjen er en del av vår innsats for å gjøre nettopp det, sier Lena-Sophie Röper, direktør i Designer & Luxery hos Zalando.
– Kolleksjonen representerer et viktig skritt framover i vår reise mot å være en inkluderende plattform.
– Denne kolleksjonen ville ikke vært mulig uten samarbeidet med de syv designermerkene. De har vært fantastiske å jobbe sammen med for å oppnå denne visjonen. Vi håper at dette er en av mange kolleksjoner av denne arten vi vil jobbe med for å gjøre mote inkluderende for alle, uttaler Röper.

Går fra Gucci til Stone Island
Robert Triefus er utnevnt til administrerende direktør i Stone Island. Ifølge Business of Fashion vil den mangeårige Gucci-sjefen starte i det italienske merket 1. juni.
Etter nesten 15 år hos Gucci har Triefus vært med på å definere motehusets merkevare og markedsføringsstrategi i ulike roller siden 2008.
Moncler Group fullførte oppkjøpet av Stone island i 2021, og har siden den tid åpnet flere butikker og satset mer på fottøy. De har som mål å ha 100 Stone Island-butikker innen utgangen av 2024.
– Robert vil være med å medvirkende til å drive den strategiske utviklingen og resonansen til Stone Island over hele verden, sier Remo Ruffini, Moncler Groups styreleder og administrerende direktør i en uttalelse.

Kylie Jenner fronter motekampanje for Jean Paul Gaultier
En av ukas 5 kjappe motenyheter er at Kylie Jenner er tilbake i front for Jean Paul Gaultier nyeste drop.
På Met-gallaen var hun kledd i Jean Paul Gaultier, og på etterfesten var hun også kledd opp av motehuset. Forrige uke ble det dermed klart at hun fronter Jean Paul Gaultier sin nye kolleksjon kalt «Flowers».
Ifølge WWD ble kampanjen offentliggjort på en reklametavle i Grand Street i New York City, i tillegg til at den ble publisert på deres sosiale medier.
– Jenner representerer en moderne havfrue som jeg har sett etter, sier Florence Tétier, kreativ direktør for Jean Paul Gaultier.
I flere av bildene for kampanjen kan man se at Jenner forestiller en havfrue, der hun poserer i vannet ikledd blomster og klær fra den nye kolleksjonen.
Adidas satser på nye ambassadører etter dårlige tall
Den tyske sportsgiganten opplevde nedgang i første kvartal i år. Med et tap på 448 millioner dollar klandrer de fortsatt YEEZY for undergangen.
Ifølge HypeBeast går nå Adidas videre til andre ambassadører og investeringer.
Sportsgiganten ser ut til å satse på Jerry Lorenzo og hans kommende Fear of God Athletics-linje med Adidas. Kleskolleksjonen består av klær, joggesko og basketballsko. Det er tenkt at ulike Adidas-ambassadører i NBA skal fronte kolleksjonen.
Administrerende direktør i Adidas, Bjørn Gulden, bekrefter at kolleksjonen har blitt godt mottatt av handelspartnere.
– Dette kan kommersielt være en gamechanger for Adidas innen 2024, uttalte Gulden.

Katy Perry i Vivienne Westwood under kroningskonserten
Siste nyheten i 5 kjappe denne uka må selvfølgelig ha noe med kroningen av kong Charles og dronning Camilla å gjøre. Lørdag var det duket for kroningsseremoni og søndag var det kroningskonsert, med andre ord – en storslått feiring.
En som var til stede på begge deler var artisten Katy Perry. Under kroningen lørdag hadde hun på seg en lilla kjole med albuelange hansker og store perler rundt halsen signert Vivienne Westwood.
Det antrekket som var mest en kongelig feiring verdig, var det hun valgte å gå for under kroningskonserten, hvor hun også selv opptrådte.
I en spesialtilpasset Vivienne Westwood-kjole i gullmetallisk skinn med en silhuett fra 1700-tallet opptrådte hun foran de kongelige og tusenvis av briter. Kjolen ble designet for å utstråle barokk storhet. Draperingene på kjolen er inspirert av en brudelook fra det britiske motehusets kolleksjon fra våren 2006.