Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Foto: Victoria's Secret

5 kjappe motenyheter: Har du gått glipp av dette?

Clarins med pop-up, slutt for undertøysgigant i Norge og en sniktitt på Dior x Birkenstock.

Med spalten «5 kjappe motenyheter» skal vi i Melk & Honning sørge for at du enkelt og raskt kan holde deg oppdatert på det som skjer i bransjen.

Heng på videre for much needed påfyll av motenyheter.

Clarins åpner sin første pop-up shop i Skandinavia.

Først ut i ukas 5 kjappe motenyheter er at Clarins bygget et drivhus rett utenfor Glasmagasinet i hovedstaden. Dette er deres første pop-up i Skandinavia.

Så hvorfor akkurat Norge? Jo, fordi Clarins er et av de største merkene når det kommer til hudpleie her til lands og de ønsker å gi sine norske kunder en god opplevelse.

– Det er mange lojale kunder i Norge og de fleste kjenner igjen merkevaren. Samtidig ønsker vi å rekruttere nye forbrukere gjennom sampling, som er viktig for Clarins, forteller Solveig Pettersen Ulvestad, Senior Brand Manager i Clarins Norge til Melk & Honning.

Pop-upen er bygget som et drivhus fordi Clarins er et plantebasert merke.

– I dag har vi mer enn 208 planter i Clarins-herbariet. Hver eneste plante er grundig undersøkt og utnyttet for å utvikle unike formler når det gjelder effektivitet og sanselighet. Vi tenkte derfor at det var gøy å bruke et drivhus for å visualisere dette, avslutter Ulvestad.

Frem til 13. mai har du muligheten til å besøke butikken. Her vil du få tips og triks fra Clarins egne representanter og muligheten til å være med på spennende work-shops.

5 kjappe motenyheter: Har du gått glipp av dette?

5 kjappe motenyheter: Har du gått glipp av dette?
Foto: Clarins

Levi’s reduserer bruken av vann under jeansproduksjonen.

Klesindustrien er beryktet for å kaste bort vann. Nå tar Levi Strauss & Co tak i problemet og skal spare vann der det trengs mest.

Les også
Gine Margrethe med nytt skjønnhetsmerke: Bob Beauté 

Ifølge Business of Fashion bruker et par jeans opptil 3800 liter vann på veien fra bomullsfeltet og til klesskapet vårt.

Tanken til jeansprodusenten er at det er mindre viktig å spare en liter vann der det er rikelig, enn å spare en liter der det er lite.

Det betyr at de må jobbe mer for å begrense vannbruken ved sine egyptiske fabrikker, enn sine amerikanske fabrikker – selv om det er lettere å spare vann i USA.

For å sette lokale vannmål for en rekke leverandører, kartlegger Levi Strauss først plasseringene til sine fabrikker og ser på fabrikkene i World Resources Institutes Aqueduct Water Risk Atlas. Ved å gjøre dette annethvert år kan de følge med på hvilke lokale leverandører som sliter mest med tørke. 

De mest sårbare anleggene blir deretter presset til å tenke nytt ved å gjenbruke vann under produksjon eller ved å utforme nye overflater med lite bruk av vann. 

Slutt for undertøysgiganten i Norge.

En av ukas motenyheter er at selskapet bak Victoria’s Secret i Oslo er konkurs. Agora Retail er selskapet som opprinnelig sto bak begge butikkene i Oslo. I 2021 ble butikken i Karl Johan stengt. Ifølge DN har Oslo Tingrett nå begjært den siste Victoria’s Secret-butikken i Oslo er konkurs. Tirsdag ble butikken på Oslo City stengt, og det er no more Victoria’s Secret i Norge med det første.

Undertøysgiganten har slitt i flere land. De la ned i Sverige i vinter, og nå følger altså Norge etter.

Foto: Victoias's Secret
Foto: Victoria’s Secret

En sniktitt på Dior x Birkenstock.

Ifølge HypeBeast delte Thibo Denis, Dior sin designer for menn, nylig en sniktitt på sommerens fargevalg for Dior x Birkenstock. Det ser ut til at samarbeidet vil komme ut i neongul, mintgrønn og mørk olivengrønn. Selv om det er usikkert hvilken modell disse sålene tåler, kan det forventes at sandalene vil ha den lignede tekniske spennen som på fjorårets samarbeid. Sandalen vil sannsynligvis bli laget av luksuriøse stoffer og materialer, og ha de ikoniske stroppene fra Birkenstock-sandalene.

Les også
Parfyme-guide: våre favorittdufter for kvinner og menn akkurat nå

Fjorårets kolleksjon ble laget av skinn og semsket skinn, men kom i mer nøytrale toner. Nå til sommeren ser det ut til at det er litt ekstra farge på sandalene Dior ønsker å gi ut.

Ingen utgivelsesdato er foreløpig bekreftet.

Norgesaktuelle Ice Spice fronter SKIMS sin nye shapewear-kampanje.

Sammen med Nessa Barrett, Pinkpantheress og Raye er Ice Spice-stjernen i den nye kampanjen til Skims.

Ifølge Variety er kampanjen minimalistisk, og den nye kolleksjonen kommer i jordfarger.

– Jeg er spent på å lansere denne neste generasjons Skims-shapewear med en kampanje som hyller disse utrolige musikkartistene, sier Kim Kardashian i en uttalelse.

– Ice Spice, Nessa Barrett, Pinkpantheress og Raye er talentfulle kvinner og gjenspeiler Skims-felleskapet vårt.

Den nye kolleksjonen vil være tilgjengelig på Skims sin nettside fra 27. april.

En av ukas 5 Kjappe motenyheter: Ice Spice for SKIMS. Foto: Instagram/ @skims
Ice Spice for SKIMS. Foto: Instagram/ @skims

Hovedbilde: Victoria’s Secret.

Les også: Kendall Jenner gjorde ikke som alle andre på Coachella

Siste saker

Mest lest nå
Les mer