Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

William og Jonas lanserte eget brand – utsolgt på 24 timer

William Eljarbø og Jonas Vikøren, to unge og moteinteresserte gründere, har nylig tatt steget inn i motebransjen med sitt eget merke, «Twelve.» Jonas og William er lidenskapelig opptatt av mote, og har begge en stor følgerskare på instagram.

Lanseringen av det første plagget gikk over all forventning, og ble utsolgt på under 24 timer. «Det var helt sykt,» forteller William, fortsatt overrasket over den overveldende responsen.

Twelves første produktlansering var en leopardmønstret beanie.

Det hele begynte for to år siden, da de to vennene startet å fantasere om å lansere sitt eget merke. » Det var bare snakk etter noen pils» sier de spøkefullt om «oppstarten» . Men ett år senere, da ideen ikke helt ville slippe taket, bestemte de seg for å gjøre alvor av det og begynte arbeidet med sitt første design. Dette skjedde ikke over natten, og de brukte mye tid på å rådføre seg med eksperter som kunne gi dem innsikt i materialer og produksjon.

I mai kom deres første produkt, en leopardmønstret beanie, på lager, men uten nødvendige tags på luen. «Uten påsydde tags måtte Jonas personlig sy hver enkelt tag på luene » fortsetter William. Planlagt lanseringsdato ble utsatt, men innsatsen viste seg å være verdt det og luene ble utsolgt på 24 timer.

Duoen røper at luer ikke vil være deres hovedfokus fremover. William hinter til at de har flere spennende planer i ermet, med nye kolleksjoner som er klare til å debutere både i høst og ved inngangen til det nye året.

Les også
Ny kolleksjon har slått alle rekorder

Siste saker

Mest lest nå
Les mer