Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

Moteuka oppsummert

Antrekk fra catwalken til Gucci sin høstkolleksjon for 2017 - utvalgt som en av høydepunktene under MIlano Fashion Week - Motenyheter

Gucci FW’17

Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland:

– De store internasjonale moteukene har gått av stabelen de siste ukene. Fra 22-28 februar var det Milano sin tur til å huse visninger og magnetisere motefolket til seg. Vi har samlet det vi mener var høydepunktene fra moteuken i den italienske motehovedstaden.

– Denne uken var det igjen tid for at musikkfestivalen By:Larm skulle spre god stemning og fete beats til kalde Oslo-kropper. Det hele fant sted fra torsdag til lørdag, men før det kicket igang plukka vi ut de 5 stiligste artistene som skulle opptre.

– Mannen som nesten er like kjent for damene han dater som for sin egen musikk, nemlig The Weeknd, har teamet opp med H&M på en kapselkolleksjon. Den svenske kleskjeden har latt Rnb-stjernen fått plukke ut sine «garderobe-staples», og smykke en del plagg med sin velkjente XO-logo. Klærne blir tilgjengelige i butikk og på nett fra 2. mars.

– Nike Air Max må uten tvil sies å være en av tidenes mest ikoniske sneakers. Den 26. mars i år har modellen eksistert i 30 år, og dette markeres for fullt med en «Air Max month». Gjennom hele måneden vil verdens største sportsmerke feire den ikoniske modellen med forskjellige slipp av både retro-modeller og nye innovasjoner.

– Melk & Honning skrev i fjor høst at Prinsens gate ser ut til å bli et av Oslos mest attraktive shoppingstrøk. Denne uken ble det klart at to, muligens tre, nye store merker inntar gata i løpet av 2017. De to som er bekreftet er amerikanske Rag&Bone og franske Isabel Marant.

Dries Van Noten fikk sammen med resten av de såkalte «Antwerp 6» mye oppmerksomhet på starten av 80-tallet for sitt nyskapende, eklektiske design. Siden den gang har den belgiske designeren holdt koken og denne uken markerte han sin hundrede motevisning med supermodeller fra tre tiår på catwalken.

Les også: «Femvertising» – motebransjen kapitaliserer på feminisme-hypen.

Siste saker

Mest lest nå
Les mer