Tommy Hilfiger stenger sin flaggskipbutikk i New York til tross for økt vekst

Tommy Hilfiger stenger butikker

Til tross for økt vekst.

Tommy Hilfiger stenger sin 22,000 kvadratmeter store flaggskipbutikk på Fifth Avenue på Manhattan i New York.

Det til tross for at det amerikanske motemerket fortsetter å vokse med et resultat opp 11 prosent i tredje kvartal i 2018.

Også butikken på Collins Avenue i Miami skal nå stenge.

«I tråd med vårt strategiske mål om å ytterligere nå ut til og samhandle med våre digitalt oppegående nordamerikanske kunder, vil vi fokusere på neste generasjons shopping-opplevelser og partnerskap for å fortsette å være i front med dagens stadig skiftende shopping-vaner og preferanser», sier Tommy Hilfiger-sjef Daniel Grieder til motenettstedet WWD.

Det skal inkludere en fortsatt satsning på online samt pop-up-butikker som har vist seg å være svært suksessfulle for merket. Det forteller kilder som WWD har snakket med.

Tommy Hilfiger har hatt en sterk vekst de siste årene. Det har vært mye takket være deres samarbeidskolleksjoner med både Gigi Hadid og nå med Zendaya. Deres see-now-buy-now-visninger har ikke bare fått massiv oppmerksomhet, men har også økt trafikken til nettsiden og resultert i økt salg for merket.

Melk & Honning var med til Paris da Tommy Hilfiger viste den første samarbeidskolleksjonen med Zendaya. Se bildene fra visningen med Grace Jones på catwalken her.

Hovedbilde: Tommy Hilfiger-butikken på Fifth Avenue i New York. Foto: Bennett Raglin/Getty Images for NYCWFF.

Les også: Glossier verdisettes til mer enn 1 milliard dollar