Bilde av The Row-designerne Mary kate og Ashley Olsen

Bilde: J. Lee/FilmMagic

Tøffe tider for Mary Kate og Ashley Olsens luksusmerke The Row

Ryktene sier at merket sliter økonomisk og at halvparten av staben er blitt sparket.

Mary Kate og Ashley Olsen har holdt en lav profil helt siden de valgte å skifte karrierevei fra filmverdenen til designverdenen. I 20016 etablerte de merket sitt The Row; med en superminimalistisk og eksklusiv vibb. Og, ikke minst, nærmest sjokkerende høye prislapper.

Siden den gang har de vunnet CFDA (Council of Fashion Designers of America) sin pris for Womenswear designer of the year ved flere tilfeller. Utenfra har det sett ut til at ting har gått riktig så bra for merket.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

Nå kan WWD likevel melde om tøffe tider for The Row. Ifølge motenettstedet sliter de økonomisk, har sparket halvparten av de ansatte og kutter ut menswear – som de nylig startet med.

Dette kort tid etter at de nok en gang ble nominert til både Womenswear designer of the year og Accessorize designer of the year hos CFDA.

Les også: Mary-Kate og Ashley Olsen hater nettshopping

Feilaktige rykter, mener Olsen-søstrene

Ifølge kilder som WWD har vært i kontakt med skal de økonomiske problemene ha vedvart en god stund, men det var COVID-19 som virkelig gjorde ting vanskelig for de verdenskjente søstrene.

Da motenettstedet kontaktet dem for en kommentar om situasjonen, skal de ha kommet med følgende uttalelse:

«Vi er i ferd med å produsere våre pre-høst 2020 og høstkolleksjoner for 2020. I tillegg utvikler vi vår 2021-kolleksjonen. Vi har også planer om videre ekspandering i 2021 og årene som følger».

«I likhet med alle retail-merker har selskapet forsøkt å på ansvarlig måte skalere tilbake nå. Dette i møte med den midlertidige forstyrrelsen i næringskjeden som den globale pandemien har skapt».

«The Row er sterkt dedikert til å skape en mangfoldig og inkluderende arbeidsplass. Vi kommer ikke til å kommentere eventuelle andre feilaktige rykter om vår business, annet enn at vi gleder oss til The Row sin fremtid. Dette inkluderer vår menswear-linje, accessoirer, e-commerce og fremtidens muligheter for lønnsomhet».

Les også: The Row flytter visning til Paris

Artikkelen fortsetter under annonsen