Pia Silfen-Jensen og Naja Silfen, barn av ekteparet bak det danske veskemerket Adax, gjør millionbedrift med veskemerket Nunoo.

Tjener millioner på danske it-vesker

Nunoo-søstrene går i foreldrenes fotspor.

På bare tre år har søstrene Pia Silfen-Jensen og Naja Silfen, barn av ekteparet bak det danske veskemerket Adax, gjort som sine foreldre; bygget opp en millionbedrift.

I 2015 overtok de sammen med sine tre andre søsken en del av familiebedriften gjennom to nyopprettede selskaper.

Silfen-Jensen og Silfen eier i dag hver sin del av deres eget merke, Nunoo, grunnlagt samme år.

Siden har søstrene hvert år mangedoblet overskuddet etter skatt, og i fjor leverte de igjen solide resultater med over 4 millioner danske kroner etter skatt.

Tok med seg erfaringen fra familiebedriften

– Nunoo er litt som hun gale venninna som elsker mote, forklarer Pia Silfen-Jensen og Naja Silfen til Melk & Honning.

Tanken bak merket var å skape et tilgjengelig «fashion accessories-brand» med it-vesker som er kule og minimalistiske, forteller de.

– Nunoo-universet tar utgangspunkt i slagordet ‘stay sexy’, og vi jobber ut fra ideen om at en veske skal være det ekstra ‘sexyness’ man tilfører antrekket. Det har også alltid vært en drøm for oss at veskene skal være tilgjengelig prismessig.

Hvordan har dere tatt med dere erfaringen fra Adax inn i merket?

– Vi kommer begge med masse bedriftserfaring fra Adax hvor kvalitet, iverksetteri og hardt arbeid var nøkkelord. Det er tre ting vi har tatt med oss videre inn i Nunoo der vi hele tiden jobber for å forbedre og utvikle kvaliteten, designet og kjennskap til merket.

Selv tror de årsaken til suksessen er sammensatt.

– Vi har vært heldige, hatt bra folk rundt oss som tror på både oss og merket. Dette er drømmen vår. Vi lever og ånder for Nunoo. Vi elsker å designet nytt, og vi elsker når kundene bruker vårt design. Det er masse opp- og nedturer, men dette er virkelig drømmen vår.

Satser på influencer marketing

Ved hjelp av influencere har de bygget Nunoo ikke bare i Danmark, men også ellers i Europa med vesker i bytte mot omtale og bilder.

Pia Silfen-Jensen og Naja Silfen står bak det danske veskemerket Nunoo.

– Vi fylte nok et hull i markedet da vi startet Nunoo. Det manglet en kul it-veske til en tilgjengelig pris. Utover det er det nok vår bruk av influencere som har bidratt til stigende vekst de siste par årene. Vi har fra dag én satset for fullt på influencer marketing, og det har bidratt både til vekst og økt kjennskap til merket. Det har vært et bevisst strategisk valg fra vår side å kommunisere direkte til målgruppen vår, og vi har fra starten av vurdert Instagram til å primært være den rette kanalen for å få deres oppmerksomhet.

Nå står de internasjonale markedet for tur, og igjen satser søstrene på nettopp influencere. Det startet for alvor under den danske moteuka da de fløy ned navn som Leandra Cohen, Xenia Donts, Blanca Miró og Lucy Williams.

– I starten var budsjettet stramt, og vi måtte tenke kreativt. Men med tiden er det blitt større, og det har gitt oss nye samarbeidsmuligheter. Når ambisjonen nå er world dominans benytter vi oss igjen av influencer marketing som den primære markedsstrategien.

– Vi elsker når veskene får sitt eget liv, og blir stylet av internasjonale jenter. Det finnes nesten ikke noe bedre enn en lekker styling, god location og et perfekt bilde, sier de to.

– Vi har nettopp gjort kampanjer i både New York og Tokyo, noe som helt klart speiler våre ambisjoner om å dominere på verdensbasis i 2019. Du skal kunne finne din neste Nunoo-veske uansett om du er i Milano, New York, Berlin eller Tokyo.

Alle bilder via Nunoo.

Les også: Store endringer for dansk motemerke