Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Bilde via This Is

This Is utvider med en kreativ avdeling og får med tidligere Costume-redaktør

– Norge ligger som vanlig litt etter, men vi har vært forberedt en stund på dette.

For 17 år siden startet Kristina Nordbæk, Siri Mjøsund og Ida Jordet selskapet This is Management and Promotion rettet mot musikkbransjen. I 2011 endret de fokus mot promotering, navnet ble endret til This Is PR Fashion & Music og Katrine Kvalsund kom på banen med sin erfaring innen mote. Kort tid etter droppet de musikkbiten og satset kun på mote, event og skjønnhet.

Siden den gang har de utvidet kraftig, vært med å starte og drive Norges moteuke Oslo Runway – nå kalt Fushion Oslo – og fått kunder fra hele Skandinavia.

Nå har de likevel, tradisjonen tro, valgt å gjøre store endringer innad. This is stryker PR-delen fra firmanavnet, utvider med en kreativ avdeling og får med moteprofil Randi H. Svendsen som partner.

Sammen med Svendsen vil Nordbæk, Kvalsund og Jordet – nå Lamond – fremdeles være partnere i nye This is.

Les også: Kommentar: Korona kan også være gull verdt

Markedet har i lengre tid vært i endring

– Markedet har i lengre tid vært i endring, noe vi har fulgt tett med på. Uavhengig av denne endringen vil behovet for å synes, og stikke seg ut i mengden alltid bestå.  Men på veien endres også kundenes behov, forklarer Kristina Nordbæk til Melk.

– Etter å ha drevet selskapet som et klassisk PR-byrå i 10 år, ser vi at modellen ikke lenger er like fruktbar. Det er nye suksessparametere og forholde seg til. I 2020 er digital kunnskap og fokus helt nødvendig. «Tradisjonell» PR som retter seg mot alle medieflater er selvfølgelig relevant og viktig, men behovet for fakta og analyser er i mye større grad sentral nå for å treffe ønsket sluttbruker.

Les også
Gründerduo lager designjakker av møbeltekstil

Ifølge Nordbæk er nå fokuset skiftet over fra antall følgere og brukere, til i større grad å fokusere på hvem man treffer og hvordan man treffer.

– Vi har mottatt mye innhold gjennom årene, og vi har lenge sett at den langsiktige strategien og tankegangen bak innholdet er forsvunnet litt på veien. Det visuelle henger nødvendigvis ikke sammen med DNAet.

– Med utviklingen av This Is ønsker vi å tilby kundene våre en større pakke, hvor vi jobber mer kreativt og helhetlig og hvor det visuelle er bærende i alle ideer. Vi kan nå imøtekomme mange flere behov.

Produsert kampanjer for Nikita, Fila, Bik Bok og Pierre Robert

Selv før lansering har de jobbet med noen kreative prosjekter, blant annet kampanjer for Nikita, Fila, Bik Bok og Pierre Robert. Sistnevnte var med Jenny Skavlan, der This Is har produsert både høst- og vårkampanjen.

Kvalsund forklarer at de nå med sin nye modell kan jobbe mot flere bransjer, selv om de fremdeles vil ha røttene i motebransjen.

– Når man jobber digitalt har vi hele verden som utstillingsvindu og grenser viskes ut. Vi har selvfølgelig det norske markedet som hovedfokus, men med den nye modellen vil vi nok også bli mer attraktive for utenlandske kunder.

– Det at vi i dag tilbyr innholdsproduksjon for alle flater i form av video, tekst og bilder åpner opp for både tettere samarbeid med eksisterende kunder og et helt nytt marked for oss. Alle som vil ha godt innhold er velkommen til oss. 

Se dette innlegget på Instagram

Et innlegg delt av THIS IS (@thisispr)

Norge ligger som vanlig litt etter

Randi S. Svendsen har jobbet i mote- og mediebransjen i mer enn 15 år, og var i sin tid med på å starte opp Costume i Norge, der hun også var moteredaktør i en årrekke.

Les også
Fra norsk tradisjon til innovasjon

– Randi er helt rå og setter alltid et personlig preg på det hun gjør. Hennes kreativitet, gjennomføringsevne og erfaring gjør henne til den perfekte partner. Hun gjør oss sterkere og sammen blir vi et uslåelig team som ikke bare kan jobbe innenfor mote, men tenkte nytt og være et byrå for alle som har en historie og fortelle, sier Ida J. Lamond i en pressemelding.

Til Melk kan Kristina Nordbæk fortelle at de har tatt inspirasjon fra liknende byråer internasjonalt.

– Ja, det er klart vi følger med på hva som skjer i andre land, og vi har sett tendensen til at den klassiske måten å drive PR-byrå på har endret seg også der.

– Norge ligger som vanlig litt etter, men vi har vært forberedt en stund på dette. Vi har mange gode kontakter internasjonalt som vi diskuterer utvikling i markedet med, men vi følger først og fremst våre kunders behov og tilpasser oss deretter.

Les også: En motefotograf, stylist, makeup-artist, modell og modellagent om hvordan koronakrisen har endret hverdagen og businessen.

Siste saker

Mest lest nå
Les mer