Nicola Formichetti forlater sin stilling som kreativ leder.
I fem år har 40-åringen jobbet for det italienske motehuset. I går avslørte han gjennom sin Instagram at han nå vinker adjø.
– Alle gode ting har en ende, og desember i år vil jeg fratre min stilling hos Diesel. Tusen takk til alle hos Diesel for noen av de mest fantastiske årene i mitt liv. Og tusen takk til @renzorosso for å tillate meg å være så kreativ. Det har vært så utrolig moro!!! Jeg ønsker alle hos Diesel lykke til med det neste kapittelet, skriver han.
Formichetti har blant annet bidratt til at Diesel har gjort en rekke uventede markedsførings-vrier de siste årene. For eksempel pushet han for at de skulle annonsere både på datingappen Tinder og på Pornhub, verdens største pornoside, i fjor.
– Du vet, porno er noe alle ser på, men ingen snakker om. Så før du begynner å runke, kan du jo ta en titt på våre nye bukser og sko, spøkte en lystig Nicola Formichetti til Dazed i forbindelse med at nyheten slapp da.
Den italiensk-japanske motepersonligheten har tidligere jobbet som kreativ leder for Thierry Mugler, som moteleder for Uniqlo, som moteredaktør for Vogue Hommes Japan og som stylist for Lady Gaga. I tillegg har han siden 2011 drevet sitt eget klesmerke Nicopanda.
– Nå fremover kommer jeg til å gjøre mer styling igjen, og jobbe mer sammen med musikere og skuespillere. Min store drøm er å være kostymeansvarlig for en film, forteller Formichetti til WWD.
(Bilder via instagram @nicolaformichetti)